-
Předmluva
Tento článek vznikl z dávné diskuse v reakci na zjištění, že mnoho, dost možná velká většina hráčů fantasy RPG nejenže sama nejezdí, http://www.arda.d20.cz/clanky/stripky/kone-a-jezdectvi-v-rpg.html
-
Původně publikováno na blogu Jeskyní a draků.
V dalším díle autorských komentářů a doplnění všeho, u čeho zpětně litujeme, že jsme nenapsali nebo nenapsali http://www.arda.d20.cz/clanky/pravidla/na-tema-odpocinku.html
-
Snažil jsem se upravit si Lovce netvorů do kterého jsem se zamiloval. Směřoval jsem ho do archetypu, který obdivuji. Mojí snahou tedy bylo, aby jednak http://www.arda.d20.cz/clanky/pravidla/lovec-besu.html
-
Zdravíčko smrtelníci.
Před jistou dobou jsem se rozhodl zahrát si staré moduly DrD. Už mám za sebou Danghan a Ardan (a spinoff Suronu). Nyní přichází http://www.arda.d20.cz/clanky/produkty/karak.html
-
Původně publikováno na webu Jeskyní a draků
V předchozím díle blogu byla řeč o radách, návodech a obecně “pomoci”, které se v JaD dostane Průvodcům http://www.arda.d20.cz/clanky/produkty/jad-blog-zanry-a-styly-jad.html
-
Původně publikováno na blogu Jeskyní a draků
Zatímco jsme spustili předprodej a intenzivně pracujeme na finální verzi grafiky a na korekcích, přinášíme http://www.arda.d20.cz/clanky/pravidla/jad-blog-poklady-dracich-jeskyni.html
-
Původně publikováno na blogu Jeskyní a draků.
Povolání
V Jeskyních a dracích se nachází jedenáct povolání a ke každému alespoň tři obory, u některých http://www.arda.d20.cz/clanky/pravidla/jad-blog-povolani-a-obory-v-jad.html
-
Cílem tohoto článku je umožnit vám co nejrychlejší "cold start" pro hru v Zapovězených zemích. Je určen pro nováčky co chtějí hrát, aniž by studovali celá http://www.arda.d20.cz/clanky/pravidla/zapovezene-zeme-v-kostce.html
-
Níže jsou nástroje, postupy a univerzální mechaniky pro:
Kostky a házení
Protivníci a jejich zjednodušení
Věci související s akcí, bojem atp.
http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/sirienovy-univerzalni-gm-nastroje.html
-
Disclaimers
Netvrdím, že jsem InD expert a nedělám si žádné ambice napsat nějaký super profi návod - níže najdete ty věci, které bych kdysi rád znal http://www.arda.d20.cz/clanky/stripky/indesign-masters-vrstvy-vlakna-a-styly.html
-
Níže postupně rozebírám:
Zkušenosti
Hx a tahy Hx
Sexuální tahy
Tahy postav
Zkušenosti
Narovinu - systém zvýraznění vlastností ("highlights") http://www.arda.d20.cz/clanky/pravidla/sirienovy-aw-hacky.html
-
Cílem tohoto článku je umožnit vám co nejrychlejší "cold start" pro druhou edici hry Void: Science Fantasy, Void: Fantasy nebo Void: Science Fiction. http://www.arda.d20.cz/clanky/pravidla/5355.html
-
Úvod
Cílem tohoto článku je umožnit vám co nejrychlejší "cold start" pro hru v Dungeons and Dragons 5 edice (DnD 5E). Je určen pro nováčky, kteří http://www.arda.d20.cz/clanky/pravidla/dnd5e-v-kostce.html
-
Podoba zdrojového .docx
...aneb instrukce pro překladatele / autory / ...atd.
Následující text předpokládá, že pracujete ve Wordu (.docx) - to není http://www.arda.d20.cz/clanky/stripky/indesign-friendly-preklady.html
-
DnD 5e přineslo 10 různých povolání, která vládnou magií. To samozřejmě vyvolalo otázku: jaký je mezi nimi vlastně rozdíl? Následující text tento rozdíl http://www.arda.d20.cz/clanky/pravidla/dnd-sesilatele-jako-studenti-chemie.html
-
Co je vůbec RPG Scénáristika?
Nějakou dobu zpátky jsem dospěl k názoru, že má dosavadní tvorba k RPG byla dost chaotická a neutříděná a rád bych http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-0-kdo-to-sakra-pojmenovaval.html
-
Zpátky do akce!
Boj jsem ve Scénáristice řešil už na jejím samotném počátku - od popisu akce jako typu dramatické scény jsme se poměrně rychle dostali http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-21-do-tance.html
-
Temná témata
Minulý díl byl o sexu a hodně z něj (minimálně co do principů a technik) bude relevantní i zde, protože tak, jako jsou násilí a sex ohromně http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-20-ve-sklepe.html
-
Tento článek obsahuje základní úvod do hraní Mage the Ascension (3. edice WoD), resp. popis magie a kouzlení v Mage (Mage jsou jednou z her World http://www.arda.d20.cz/clanky/pravidla/paradigmata-v-mage-the-ascension.html
-
Témata v temnotě
Nastal čas podívat se do temných míst, kterým se mnoho vypravěčů raději vyhýbá. Na témata, která jsou na první pohled nepříjemná a http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-19-pod-dekou.html
-
Dramaturgie příběhů
Jednotlivé díly Scénáristiky se zaměřují vždy na jedno úzké téma a jsou psány tak, aby fungovaly samostatně, ale hraní RPG a jejich http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-18-zabava-z-jineho-soudku.html
-
Nová věc podle starých šablon
Celá Scénáristika stojí na věcech, které jsme probrali na začátku a které pozdější díly jen rozvíjí, dokreslují a ukazují http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-17-tohle-je-osobni.html
-
Na začátek a znovu vpřed!
Je načase opět udělat krok přes hranici samotné hry a věnovat trochu času průběhu hraní a používání přípravy při vedení hry http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-16-rychle-a-zbesile.html
-
Cílem tohoto článku je umožnit vám co nejrychlejší "cold start" pro hraní Blades in the Dark (ukázkové sezení hry na YT zde). V první řadě je určen http://www.arda.d20.cz/clanky/pravidla/blades-in-the-dark-v-kostce.html
-
Dlouho očekávaný dýchánek
V pátém díle jsme se podívali blíž na dramatické scény soubojů. Fyzické konflikty ale nejsou jediné možné - někdy se o věcech http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-15-ukecam-ho-k-smrti.html
-
Zpět na začátek - další typy scén
Na úplném začátku Scénáristiky jsem psal o přípravě scén a o jejich různých typech. Pro rychlé připomenutí: Dramatické http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-14-wibbily-wobbly-timey-wimey.html
-
Richardův průvodce bloky a překážkami ve Fate
Originál, 18. dubna 2013
Předmluva Evil Hat: Následující text je příspěvkem Richarda Bellinghama, hosta http://www.arda.d20.cz/clanky/pravidla/fate-richarduv-pruvodce-prekazkami.html
-
Tady je Vypravěčovo (a tady už ne)
Existují věci, které přijímáme prostě ze zvyku, bereme je jako dané a dál se nad nimi nezamýšlíme, protože prostě http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-12-nechte-to-na-nich.html
-
Popisy, příprava a RPG
Popisy jsou nedílnou částí RPG, stejně jako literatury nebo prostého vyprávění. Slouží k vykreslení představy o prostředí i o http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-11vic-nez-stroha-fakta.html
-
Zpátky k vedlejším postavám
Když jsme se v předchozím díle podívali, jak si udělat pořádek v poznámkách, je načase vrátit se k tématu šestého dílu, http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-10-kdo-s-kym-proti-komu.html
-
Schopnosti povolání
Funguje barbarův Smysl pro nebezpečí i proti dechům a zvláštním schopnostem nepřátel?
Barbarův Smysl pro nebezpečí zvýhodňuje http://www.arda.d20.cz/clanky/pravidla/5127.html
-
Pozn. 1: Snažil jsem se překládat uhlazeněji; abych ušetřil čas, tak jsem se místy méně soustředil na přesnost obratu a překládal jsem spíše významově.
Pozn. http://www.arda.d20.cz/clanky/RPG-odborne/co-znamenaji-atributy-dovednosti-pristupy.html
-
Tento článek má poněkud nezvyklou stavbu:
Na začátku naleznete TLDR vysvětlení k posílením
Následně uvádím nějaké rady z praxe k tomu, jak s posíleními http://www.arda.d20.cz/clanky/pravidla/fate-posileni-co-jak-proc.html
-
Nepředvídatelnost v příběhu
V minulém díle Scénáristiky nazvaném Temné horizonty jsem se věnoval problému předvídatelnosti příběhu, významu nejistoty http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-8-je-to-jinak.html
-
Horizonty příběhů
Každý příběh má svůj konec. Konec příběhu je ale mnohdy abstraktní záležitost - cosi, co leží v dálce a nemusí být jasné kde, natož http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-7-temne-horizonty.html
-
Role postav v příběhu
První čtyři díly Scénáristiky byly o základním postupu tvorby příběhu - jak najít dobré téma a jak si jej efektivně a dobře připravit. http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-6-a-tohle-je-kdo.html
-
Krleš!
Akce a akční scény v RPG je z různých důvodů velmi rozsáhlé téma, které má mnoho aspektů, vlastních "pravidel" a specifických "trýčků". Neznamená http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-5-do-boje.html
-
Před pár dny jsem dostal PM s dotazem ohledně toho, co by měl ten slavný social contract obsahovat a jak k jeho domluvě přistoupit. A s překvapením jsem http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/vase-dohoda-o-hre.html
-
Co zůstalo mezi řádky aneb malá rekapitulace
V prvním díle Scénáristiky jsem popsal, jak vytvořit rychlý základ hry skrze vytvoření výživného problému http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-4-co-s-pripravou.html
-
Proč si scény zaslouží pozornost
Většina lidí pojem "scéna" intuitvně chápe a možná není úplně třeba jej pitvat, ale pokud toužíš po přesném vyjádření, http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-3-o-co-tu-ma-jit.html
-
K čemu jsou události dobré
V minulém díle RPG Scénáristiky jsme se podívali na to, jak si rychle připravit celé další sezení za pomoci problému http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-co-se-kdy-stane.html
-
Cílem tohoto článku je umožnit vám co nejrychlejší "cold start" pro hry které využívají systém GUMSHOE (jmenovitě zejména The Esoterrorists, Fear itself, http://www.arda.d20.cz/clanky/pravidla/gumshoe-v-kostce.html
-
V první části mé malé série o tvorbě, vedení a hraní RPG příběhů se podíváme na samotný základ věci: na přípravu příběhu. A to ne jen na nějakou http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-o-cem-to-bude.html
-
Úvod, vysvětlivky
Základní vysvětlení systému viz [Fate] Fate Core (+ FAE a +Rozcestí) v Kostce
Plné verze pravidel v češtině: Fate Core, http://www.arda.d20.cz/clanky/pravidla/fate-fae-faq-a-ujasneni.html
-
Cílem tohoto článku je umožnit vám co nejrychlejší "cold start" pro hru ve Fate. Je určen pro nováčky co chtějí hrát aniž by studovali celá pravidla, pro http://www.arda.d20.cz/clanky/pravidla/Fate-a-fae-v-kostce.html
-
Úvod
Pár ujasnění na začátek: v tomto článku naleznete postup, jak vzít vaši hru v DrDII a přenést ji do Fate. Cílem je, abyste ze své hry zachovali http://www.arda.d20.cz/clanky/pravidla/drdii-fate-preneseni-drdii-hry-do-fate.html
-
Dekonstrukce mechaniky
O co jde (Mobs, Groups of Mooks)
Tohle není nutné moc rozvádět, jen krátce pro orientaci: Mobs a Groups of Mooks jsou http://www.arda.d20.cz/clanky/pravidla/fate-dekonstrukce-skupin.html
-
Christopher Helton: Připomeňme těm, kteří to neví, že jste dělal v herním designu ještě předtím, než jste začal pracovat na D&D pro Wizards of the http://www.arda.d20.cz/clanky/RPG-odborne/4971.html
-
Proč pro obtížnost nestvůry používat pojem Nebezpečnost (zkr. NB) místo jen úrovně?
Máme pro to několik důvodů, včetně toho, že chceme používat zlomky http://www.arda.d20.cz/clanky/pravidla/4959.html
-
Budou manévry zjednodušovat Bitevnímu mistrovi dělání věcí, o které se může pokusit každý, nebo budou zamezovat ostatním postavám v pokusu o jejich http://www.arda.d20.cz/clanky/pravidla/4953.html
-
Jak bardovo zaměření na sesílání kouzel ovlivňuje bardskou kolej (zejména Kolej odvahy)?
Zavedení plného sesilatelského postupu skutečně ubralo tlak http://www.arda.d20.cz/clanky/pravidla/4944.html
-
Jak často si černokněžníci obnovují své pozice kouzel? Za každý krátký odpočinek, nebo za každý důkladný odpočinek?
Černokněžníci si obnovují své http://www.arda.d20.cz/clanky/pravidla/4941.html
-
1) Mají čarodějové a mágové stejný seznam kouzel?
Ne. Čaroděj má svůj vlastní seznam kouzel, i když čarodějové a mágové mají mnoho společných kouzel. http://www.arda.d20.cz/clanky/pravidla/4939.html
-
Než se dostanu k samotnému tématu, je potřeba se alespoň letmo zmínit o samotném základu: Nebudu zde na tomto místě nic moc dokazovat, prostě zkuste http://www.arda.d20.cz/clanky/pravidla/omezeni-a-zdroje-magickych-systemu.html
-
Cílem tohoto článku je umožnit vám co nejrychlejší "cold start" pro hru ve hrách používajících White Wolf Storytelling system (tj. nejspíše World of Darkness http://www.arda.d20.cz/clanky/pravidla/sts-uvod-do-sts.html
-
V této galerii se budu snažit vysbírat z internetu rozličné pokusy o vysvětlení, co je RPG. Cokoli najdu, bude sem přidáno jako odkaz. Odkazy budou http://www.arda.d20.cz/clanky/stripky/4808.html
-
Úvodní poznámky k tomuto článku
Číslování jednotlivých bodů je určeno ke snazšímu odkazování k nim, nijak nevyjadřuje podstatnost daného bodu ani není http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/souhrn-zakladnich-tipu-vypraveci.html
-
Do hry potřebuje zakomponovat stávající moderní výzbroj.
U palných zbraní jsem se rozhodl pro dělení podle užité ráže v kategoriích:
<=9mm http://www.arda.d20.cz/skupina/143/clanky/4700.html
-
Článek bude živelně aktualizován dle žádostí a vývoje věcí. Prosím neváhejte napsat do diskuse pokud něco nebude jasné nebo bude chybět, díky
Tento http://www.arda.d20.cz/clanky/RPG-odborne/slovnicek-pojmu.html
-
Vážení a milí čtenáři webu d20.cz nebo jinak "Kostky",
dovolte mi, abych Vás jménem našeho přípravného výboru uvítal ve třetí generaci našeho webu, http://www.arda.d20.cz/clanky/stripky/kostky-jsou-vrzeny.html
-
Netušíte, kde jste se to vzali / kamže vás to někdo odkázal a kladete si otázku o co tu vlastně jde? Tak vám jí v krátkosti zodpovíme:
Co je to http://www.arda.d20.cz/clanky/stripky/about-faq-a-pravidla.html
-
Tyto stránky jsou výsledkem úsilí tří lidí, Alnaga, Maxe a Rytíře. Jak k tomu došlo si můžete přečíst v článečku Jak to začalo.Přestože se snažíme o co http://www.arda.d20.cz/clanky/stripky/par-slov-o-nas.html
-
Co je to vlastně to D&D?
D&D je zkratka slovního spojení Dungeons & Dragons. Jedná se o nejstarší hru, která si vysloužila plnoprávné označení http://www.arda.d20.cz/clanky/pravidla/1466.html
-
Ve valné většině her na hrdiny představuje jedna osoba "rozhodčího", na něhož je možno nahlížet jako na jakéhosi "vypravěče" příběhu. Vypravěč, ve spolupráci http://www.arda.d20.cz/clanky/pravidla/1333.html