Jerson píše:
Před lety jsme tohle rozebrali
...zjevně dost špatně.
Jen v době Pána prstenů vidím naprosto pohodové herní lokace:
- na hranici Gondoru a Mordoru, napříč Ithilienem (vcelku military kampaň, ale proč ne). Hra o odrážení nepřátelských útoků, napadání ležení, vedení občasných výpadů, s výpravami do hraničních hor ve snaze objevit tajné ztezky do Mordoru nebo nějaké špionážní pozorovatelny, sem tam s návštěvou nějakých starých podzemí z časů Druhého věku, možná s jendou nebo dvěma výpravami přímo do Mordoru; mohla by tam být vedlejší politická linka v Minas Tirith, která by ukazovala Gondor, který se postavy vlastně snaží zachránit, v rámci které by mohly být nějaké osobní linky těch postav - epické finále by mohla být nějaký zoufalý protiútok v době bitvy o Minas Tirith ve snaze zabránít Mordorským posilám v příjezdu... a možná bych si i lajznul tam třeba na závěr dát nějakého mladého draka, kterého Sauron kdesi vyhrabal... Jako 20 levelů tam odehraju jak nic a bude to fakt epic.
- západní část Gondoru (Lamedon, Anfalas) pro nějakou "civilizovanější" kampaň, s bílými horami na severu, kde začínají povstávat stará zla, usidlovat se tam nová zla a shromažďují se tam různé lokální bojůvky, na jihu s Gondorskou šlechtou rozvrácenou mezi pragmatickou, ale přízemní "moderní" část a idealistickou a mocnou, ale upadající Númenorejskou část, se Správcem, který je příliš daleko na východě zaměstnán válkou... Asi bych to pojal jako takovej divnej mix přízemnějšího Game of Thrones s Hillfilkem (resp. Covington Cross), rozehrál bych příběh o snaze udržet dávnou vznešenost i za cenu současných obětí, s podtónem rozrůstající se korupce - z kraje taková uvolněná kampaň, co by nabírala temnější a temnější styl, zabředávala by víc a víc do politiky a intrik - s blížící se válkou a Správcem, co by byl stále zaměstnanější Mordorem a nalomený skrze Palantír bych to klidně dovedl až na hranu nějaké hrozící občanské války, s finále, v němž by se postavy i za cenu obětí ve vlastních rodinách postavily rozkladu Gondoru, odhalily by Suaronův vliv a na poslední chvíli by jej vypálili, aby udržely Gondor jednotný těsně před příchodem Krále.
- na severu u Jezerního města je prostoru pro hraní že bych netušil co s nim. Na východě je elfí Temný hvozd, který se elfové spíš už jen tváří že ho mají pod kontrolou, než že by ho skutečně pod kontrolou měli - zvlášť na jihozápadě je Zlo vesele na vzestupu. Prostoru pro dobrodružení i střetávání se a vyjednávání s elfy je hafo - možná ne na celejch 20 levelů, ale určitě napříč 20 levely. Na jihovýchod mi jdou nějaké pustiny a divočiny - jedna dvě výpravy by tam určitě uspořádat šly, zvlášť s tím sílícím Zlem všude okolo. Můžeš tam potkat různé vyvrhele a uprchlíky, včetně třeba skřetích kmenů co utíkají před Sauronem a jiné srandy... Na východ máš trpasličí Železné vrchy - resp. vrchy co trpaslíci relativně nedávno vyrvali skřetům. Na sever máš šedé hory se skřety. A za rohem máš Osamělou horu... což znamená že všude možně okolo (zejména sever a severovýchod) můžeš mít různé opuštěné trpasličí "předsunuté" pevnosti a osídlení. Jako jestli tady někdo nezvládne odehrát kampaň, tak se na to DMování může rovnou vybodnout.
- jih Temného hvozdu, pro nějakou hororovou nebo temně-heroickou kampaň, je docela lákavé prostředí. Uznávám, že už je trošku složitější na pojetí, ale ne zas tak moc - nějaká skupinka lidí z Rohanu, možná nějakého rytíře z Gondoru, elfa a nějakého místního hobita, trpaslíka co pátrá po odkazu uprchlíků z Khazad Dum... Sauron - teda, pardon, Nekromant na východě, zpočátku podobně nepřátelský a až později na vyšších levelech se otevírající Lorien na západě, temný Fanghorn na jihu... a jen pár řídkých lidských a trochy hobitích osídlení na severu - jako ok, je to trochu stylizačně náročnější, ale popravdě já sám bych se tu jako DM cítil pohodlnějc, než v tom Jezernim městě (ty víc dark prostředí mi sou nějak intuitivně bližší).
- Lidi často jako první koukají na možnosti v Eriadoru - osobně mi to přijde takřka jako nejnudnější možnost. Ale ok, pokud se podívám na severní Angmar, kde je stále odkaz Zla z druhého věku, na Mlžné hory plné skřetů stejně jako dávných kobek... a ostatně ono pro nižší levely i samotný Eriador se svými občas rozsáhlými mokřady a vrchovinami v nichž jsou stále místy dochované ostrůvky zázraků druhého (a možná i prvního) věku (s tím, že zázraky můžou člověka snadno i zabít, jak se poučili hobity v hrobkách, že...) - samotný Kraj je ve skutečnosti jen poměrně malá oblast Eriadoru, okolo je hromada zajímavých míst od elfích stezek až po dávné opuštěné pevnosti. A nebo skřetí armády, které stále touží po nějakých těch invazích směrem k hobitům že - ostatně kdo říká, že to nemohou být samy hráčské postavy, které vymyslí golf?
(pokud tuhle narážku někdo nechápe, tak nemá co kritizovat možnosti hraní ve Středozemi, protože jí zjevně sám nemá moc načtenou).
...to je pět (PĚT) naprosto vpohodě hratelných a od sebe rozdílných oblastí jen v rámci konce Třetího věku. A možnosti nejsou vyčerpané na dřeň (Haradu sem se záměrně vyhnul, kanonicky je dost nepopsanej).
A některé z těhle mžností jsou vpohodě hratelné i z kraje Čtvrtého věku (tj. krátce po událostech Pána prstenů). Ve skutečnosti se z kraje Čtvrtého věku několik dalších lokací "unlockne" (např. Moria je náhle otevřená nové trpasličí invazi, Mordor si říká o znovu-ovládnutí Gondorem, přičemž ti skřeti odtamtud zaručeně se Sauronovym pádem všichni jen tak nezmizeli...)
Pokud bysme řekli že můžeme jít i do jiných období než je +-LOTR, tak by to najednou rozkvetlo jak jarní zahrada.
Takže jako sorry, pokud někomu Středozem přijde "řídká", tak to je spíš nedostatkem snahy nebo vlastní řídkou fantazií, protože já tam ty možnosti vidim na první dobrou. A ani se nemusim moc snažit. A to sem se o Středozem jako herní prostředí ani nikdy moc nezajímal.
Boldrick píše:
To DnD neumí a ani se to od něj nechce. V reáliích LotR nemůže fungovat. Je o daných charakterech (zákonné dobro až zákonné zlo)
To absolutně neni pravda. Zrovna včera sem dával
do diskuse vedle hezkej YT vlog holčiny co rozebírá jak přesvědčení používat aktivně jako nástroj pro něco, AiME co vim má vlastní systém nějaké korupce, Alnag tu kdysi napsal hezkou polemiku
o přesvědčení (a už z jejího úvodu je vidět že lidé DnD mnohdy hráli naopak velmi morálně šedě a nějaké škatulkování se moc nepraktikovalo).
Boldrick píše:
a o tom jak usmaží draka
To už je nesmysl na hranici trollingu - o tom že hra není jen o tom co je v ní systémově popsáno sme se tu už bavili tolikrát...