Základy
Co potřebuji ke hře?
Adventures in Middle-earth™ Player's Guide (prozatímní překlad: Dobrodružství ve Středozemi, Průvodce hrou) a příručky D&D 5e. To stačí, abyste mohli začít hrát. Hodně při hraní pomůže i Loremaster's Guide (prozatímní překlad: Průvodce Dějmistra), ale ten není pro začátek nutný.
Jak se Dobrodružství ve Středozemi vážou k D&D 5e?
Využívá OGL (otevřená herní licence).
Jak se Dobrodružství ve Středozemi vážou k The One Ring Roleplaying Game?
Naším cílem s DvS bylo vytvořit hru, která se hraje jako OGL 5e v prostředí, které působí jako Středozem. Do hry byly reinterpretovány některé koncepty z TOR, jako Zkaženost nebo Cestování, ale kde to šlo, použili jsme stávající herní mechanismy OGL. Tyto dvě linie budou sdílet ilustrace a obsah prostředí. Počáteční doplňky pro DvS budou konverze existujících materiálů pro TOR.
Jak budou Dobrodružství ve Středozemi přistupovat k hernímu světu?
Představujeme Středozem tak, jak je popsaná v Hobitovi a Pánovi prstenů. Všechna pravidla a možnosti mají zdroj v textech těchto knih a jsou navržena tak, aby naše hry působily stejným dojmem. Avšak naším cílem je dát vám nástroje, jak hrát vaši vizi Středozemě a můžete použít obsah z celé škály OGL materiálů a zabudovávat prvky, jaké chcete.
Kdy to vyjde?
PDF vyjdou v létě, knižní podoba na podzim. Byli bychom rádi přesnější, ale mnoho faktorů produkce je mimo naši kontrolu.
Kde a kdy se prostředí odehrává?
Základní herní prostředí začíná v Divočině, pět let po smrti Šmaka. Hráči si mohou vybírat z kultur v daném regionu i z několika fanoušky oblíbených přídavků (Hobiti, Dúnadané, Rohirové, Lidé z Minas Tirith, Lidé z Hůrky).
Proč tak úzké zaměření?
S tímto přístupem k hraní ve Středozemi jsme zaznamenali velký úspěch. Družina má důvod být spolu a dobrodruzi mají důvod toulat se po Středozemi. Poskytuje to základní platformu pro spuštění vašeho herního putování po Středozemi a nám to dává možnost dát vám spoustu informací o jednom (byť obrovském) kraji. Divočina je brilantní místo pro život dobrodruha a pět let po událostech z Hobita, ale před událostmi Pána prstenů, je velmi atmosférické období. Hráči o něm ví mnoho, je tu spousta skutečně zajímavých míst, ale je to také vyváženo množstvím prázdného místa na mapě.
Toto zaměření umožňuje soustředit naše i vaše úsilí a dělat věci do hloubky, jak požadujeme. Doplňkové materiály budou rozšiřovat herní prostor.
Co ještě vyjde?
Kromě Průvodce hrou a Průvodce Dějmistra, na kterých se pracuje, přibude konverze epických Příběhů z Divočiny - sbírka sedmi navazujících dobrodružství, které představují kraj Divočiny. Postupně budeme zveřejňovat další novinky.
Pokud si předobjednám PDF, dostanu ho hned?
V tomto případě ne. Z několika důvodů se s Dobrodružstvími ve Středozemi snažíme o trochu něco jiného.
Za prvé potřebujeme změřit počet výtisků. Takže spouštíme předobjednávky trochu dříve než normálně. Běžně otvíráme předobjednávky, až když vydáme PDF a posíláme hru do tisku.
Za druhé jsme malá firma a se zvyšujícím se prodejem je pro nás těžké zvládat poptávku po okamžitém dodání PDF zdarma spolu s předobjednávkami. Očekáváme, že předobjednávky Dobrodružství ve Středozemi překonají vše, co jsme dosud zažili. Takže chceme být připravení, organizovaní a schopni zvládnout to s přehledem, aby každý dostal PDF ve stejnou chvíli a nikdo při čekání na PDF nemusel neustále klikat na obnovovací tračítko ve své mailové schránce.
Pokud si předobjednám Průvodce hrou spolu s Průvodcem Dějmistra, pošlete mi je spolu, takže budu muset čekat na hráčskou knihu?
Ne - budou vám poslány zvlášť, hned jak to půjde.
Pravidla
Používají Dobrodružství ve Středozemi systém přesvědčení?
Ne - Dobrodružství ve Středozemi předpokládá, že hráči bojuji za dobro. Přesvědčení je nahrazeno Zkažeností, která měří podlehnutí postav Stínu.
Mění se boj?
Ne - bojový systém OGL je nedotčen. Chceme, aby OGL hráči mohli hrát rychle a snadno. Obeznámenost se systémem je pro nás klíčovým designérským cílem.
Jaká budou povolání?
Dobrodružství ve Středozemi používají svá vlastní povolání a zázemí ušité na míru Středozemi. Jsou unikátní pro DvS. Více o povoláních uvedeme, jak vyjdou. Máme také množství zbrusu nových zázemí.
Přidali jste nějaká nová pravidla?
Ano! Představíme pravidla pro cestování, zkaženost a fázi společenstva. Informace o nich vydáme v budoucnu.
Jsou v nich sesilatelé kouzel s kouzly jako ohnivá koule nebo rozvětvený blesk?
Magie ve Středozemi je zakotvena ve světě a odráží celou řadu způsobů, obyčejných i výjimečných. Schopnost Hobitů se skrývat, Lesních lidí léčit zpěvem a trpasličí Kouzla utajování - to všecho jsou příklady magie spjaté s tímto prostředím. Hodně se debatuje, jestli by měli jít hrát ve Středozemi okázalejší mágové. Krása OGL pro DvS je v tom, že si o tom můžete rozhodnout sami. Jsou tam všechna pravidla pro povolání vrhačů kouzel a můžete nebo nemusíte je umístit do své hry podle svých představ.
Budou statistiky Gandalfa, mohu ho zabít?
Ne. Gandalf je cizí postava na úrovni patrona. Nepotřebuje statistiky. Ale jsme si jistí, že nějaký fanoušek mu statistiky dá, pokud opravdu, ale opravdu bez nich nemůžete žít.
Hra The One Ring
The One Ring skončí?
Ne. The One Ring bude pokračovat jako samostatná, plně podporovaná řada. TOR doplňky budeme konvertovat do Dobrodružství ve Středozemi. Takže i když DvS prodá milion kopií, stále chceme a potřebujeme TOR vydání. Nevložili jsme všechno to úsilí do TOR jen proto, abychom ho teď opustili!
Práce na Adventurer's Companion i Oaths of the Riddermark pokračují velmi pěkně. Spolu s jistými dalšími TOR vydáními, o kterých jsme se dosud nezmínili.
TOR a DvS mají odlišné cíle a my věříme, že je spousta místa pro vzkvétání obou herních řad.