Wild west: nemají proti nim nic, právě naopak.
Na Asterionu funguje "karmický" princip "tvárnosti činů" - jsi hodně moc zlý, změníš se ve skřeta (v DrD termínech spíš orka, tolkienovsky spíš skurut - povyrosteš, zesílíš, dostaneš tesáky, drápy... zesílí Tvůj psychický profil, zejména ten negativní...). Když jsi hodně moc hodný, staneš se hrdinou - opět nějaké bonusy v opačném gardu plus pokud nejsi náboženský anarchista tak si Tě vybere někdo ze Sedmnáctky, dá Ti dárek (artefakt) a svou přízeň.
Pokud jsi epicky zlý nebo hodný, změníš se v draka. Tady je "neutrální" tvárnost trochu nefér - zlý draci obdrží pevnou permanentní změnu, dobří získají dvojí formu s at-will proměnami. Samozřejmě obdržíš i různé super boosty do HP, magie, resistencí, imunit...
Pochopitelně všichni podvádí... Sedmnáctka kdysi věnovala dračí stupeň svému hrdinovi jen tak uprostřed souboje s Kharem, super-záporákem Asterionu, Khar se naštval a pomocí super magie, stovky let výzkumu atp stvořil temné drakolidi (dvanáct), jenže to přehnal a udělal je příliš mocné a ti co přežili se vymanili jeho kontrole... Nekromanté zase našli lektvary které dokáží negativní tvárnost vracet zpět aby se ve skřety nikdy nezměnili a své top laboratoře očarovali štíty
co její působení zcela ruší... (Není to dokonalé takže se s tím potýkají i oni, zejména ti co nejsou úplně pečliví v dodržování všech pravidel nutných k vlastní ochraně...)
Nemrtví naopak dostali boost a spot light o kterém se jim v DrD ani nesnilo. Hned první modul, o kterém se všichni shodují že byl těžce nejlepší že všech, Nemrtví a světlonoši, je celý jen a jen o nich. Nekromancie tam je popsána do detailu, od rituálů a jednotlivé nemrtvé i s variacemi přes historii oboru až po geografii a společnost nemrtvého království.
Nemrtví mají jednu další zvláštnost a to že na Asterionu platí že inteligenci mají pouze přirození humanoidé NEBO zhmotněné duchovní bytosti (to je složité a na hodně dlouho, přečti si příručku), takže se nekromancie delí na animaci (oživená těla, magicky naprogramovaná bez vlastní vůle) a summoning (povolávání duchovních nemrtvých - tedy duchovních bytostí s klíčovými emocemi strach+nenávist) (je to ještě složitější, duchovní bytosti je nutné povolat a ovládnout a ovládání je disciplína se zcela odlišnými osobnostmi předpoklady a pak tam jsou ještě spirituální nekromanté, kteří nemají s nemrtvími nic společného a navštěvují zásvětí atd.)
Za zmínku stojí ještě upíři, což je na Asterionu žůžo partička lidí co zemřeli, ale odmítli jít k Soudu a do zásvětí, ať už z jakéhokoliv důvodu, a byli tak hustý že zvládli utéct božím poskokům co takové uprchlíky loví. Následně našli cestu zpět do materiální roviny a tam někoho duševně zabili a vzali si jeho/její tělo.
Tito tvoří jednu z frakcí Umrlčího království co stojí nejvíc za Vieenem, původním nekromantem a schizofrenním vládcem současných nekromantů. Většina jsou násilní šílenci, ale je mezi nimi pár fakt kvalitních pošuků, podivínů atp. Ale to už začínám s politikou a to by opět bylo na dlouho.
Precti si to, ten modul patří k best of české scény, není nutné vázat ho na Asterion a je fakt inspirativní. Ode mě by taková pochvala snad i mohla něco znamenat :D