Lethrendis píše:
Jestli to je antiteze na můj přístup, tak si tam pořád sám vkládáš něco, co jsem vůbec nenapsal. Pořád předpokládáš, že jde o nějaký railroad, kdy postavy hádanku vyluštit musí, jinak zásek.
Napsal jsi tohle (vytučním důležitou část)
Lethrendis píše:
Domnívám se, že hádanky nějak rozbít hru můžou jen těžko - GM má totiž vždycky možnost B = nechat hodit na IQ a nechat postavy projít mechanicky. Problém by mohl nastat prakticky pouze ve chvíli, kdy by v tom chtěl hráče vymáchat a ten hod jim nepovolil, když by ho chtěli.
Z toho mi plyne, že i kdyby se jednalo o hádanku důležitou pro příběh, kterou by bylo potřeba překonat, aby příběh mohl úspěšně skončit (třeba luštění správného slova na schránce v Šifře Mistra Leonarda), tak to nevidíš jako problém, protože když by se na tom hráči zasekli, tak je necháš hodit a uspět. Jako že najednou a neoddělitelně.
Tedy vypadá to, že vůbec nevidíš problém v možném záseku, kdy hráči řeší hádanku naprosto zásadní pro dosažení cíle, někde jim to, tak po hodině řeknou, že by si na to chtěli hodit, a všichni kdo to zkusí hodí minimum (tedy postavě s nejvyšší intekugencí padne minimum, a ostatním padne tolik, že nebudou mít lepší výsledek, takže by bylo evidentní, že buď v testu neuspěl nikdo, nebo že nemělo smysl házet a byla to dávačka.
A přijde mi, že v takové chvíli spoléháš na hod v tom smyslu, že si hodí postupně všichni a někdo, i kdyby to byla nejhloupější postava, prostě hodí dost na to, abys mohl říct, že tu hádanku vyřešila.
Což je situace, kterou jsem jednou použil (jako začínající PJ) a několikrát zažil jako hráč, a pokaždé to bylo hodně slabé řešení.
Takže teď si ještě jednou půjdu přečíst tvé odpovědi na tohle téma, zda tam najdu řešení pro takové záseky na důležitých hádankách.