Pravidla

Efferwyck
27.12.2021 17:23
DnD 5e/JaD dotazy novacka.
Docela dlouho /tak 15 let/ zadny rpg nehral takže sorry pokud vam nektery otazky budou pripadat vazne idiotsky ale pozitri mame v planu hrat JaD tak si potrebuju ujasnit par veci /jo a taky sem nenasel zadny jiny vlakno kam to nacpat aniz bych mel pocit ze tu delam bordel/

1. kouzla - pokud tam neni napsany zachrany hod pro cil tak si caster haze na utok ale proti cemu? proti stejnymu OČ jako pri normlanim utoku zbrani? tzn bonus za obratnost + hodnota zbroje? priklad cíl ma kyrys +1 do obratnosti takze musim prehodit 15 abych tim kouzlem trefil spravne? na prvnim lvl je to teda +int (caster je kouzelnik) a +2 (zdatnost) + d20. ale pokud tam je nejaka past tak si haze jen cil proti te pasti jo?
takze muzu missnout treba mrazivy paprsek ale ne horici ruce ty daj dycky aspon pul damage.

2. cernokneznik - pakt cepele to co si vyvola muze bejt uplne cokoliv? jakoze klidne obourucni mec? a v pripade ze to bude jednaapulrucni zbran treba dlouhej mec tak haze 1d10? a nema na to zadnej postih normlane si pocita +str + zdatnost na utok a +str na damage jop?

3. jak moc rozbije hru kdyz proste budu ignorovat ty kramy ke kouzlum co se maj mít v inventari ? napr Falešný život - malé množství alkoholu nebo destilatu. chapu ze pokud je to nejaka rare slozka tak asi jop ale zrovna priklad vysse mi prijde jako zbytecny to nejak hlidat.
2.12.2022 11:17 - snekoun
Podle mě se jedná o zdatnosti, používání zbraní, zbrojí a předmětů. Ne o zdatnostní bonus pro SO kouzel. V D&D je tabulka na kterou je to navázané a z té to je vidět.
5.12.2022 10:49 - Count
Chyba píše:
Taky se to zopakuje u "Sesílání kouzel"


To ano, ale budí to dojem, že kombinace Bojovník + Kouzelník znamená, že přicházíš o SO záchrany kouzel a věci na toto navázané nemůžeš použít. Díky Sirienovi za vysvětlení.
7.12.2022 14:43 - cyrasil
Zravicko, jake je prosim zamyslene fungovani kombinace Gigant + Barbarsky lepsi crit + 2d6 zbran drzena jednorucne (gigant)?

Edit: Diky
7.12.2022 15:48 - sirien
žádné :)

Ale je to: 10 + Síla + (1+Brutální krit)k6, tzn. podle úrovní:
8-: 10 + Síla + 1k6
9: 10 + Síla + 2k6
13: 10 + Síla + 3k6
17: 10 + Síla + 4k6

Gigant ti sníží 2k6 na 1k6+1k4, Barbar říká že si máš "jednou kostkou hodit znovu", neříká kterou, takže si logicky vezmeš tu vyšší. Resp. prostě ve prospěch hráče.

Narovinu, to snížení kostky tady není žádná snaha něco "vyvažovat", ten 1 bod výdrže který to reálně statisticky je v 99% případů roli hrát nebude (ok, u kritu to jsou 2 BV... v tomhle případě by to mohlo být až celé 4BV... na Zásahu co hodí nějakejch 25-35 BV... well, ne že by to bylo úplně nic, ale...), je to čistě "stylizační" mechanika která je určená spíš k tomu aby dala nějakej feeling (můžeš bojovat obouručkou jednoručně... ALE zjevně to ani pro tebe pořád není úplně dokonalé...) než aby měla nějakej gamistickej důsledek.

Technicky bys klidně mohl použít pro krity tu nižší kostku, abys to podtrhnul ještě víc... ale jako osobně si nejsem jistej jestli stylizační efekt kterej tim získáš vyváží to že jdeš proti zájmu hráče... to by vyžadovalo nějaké playtesty na více hráčích které jsme nedělali a asi to nechám čistě na tvém uvážené podle tvého citu k žánru vaší hry a preferencím a přístupu tvých hráčů.


EDIT: aha, koukám, že u Giganta píšeme že se sníží jedna z Kostek zásahu, ale nepíšeme tam nic o tom jak řešit JaD krity když máš dvě různé kostky, což pak vyvolává podobné dotazy na navazující schopnosti... naše chyba, tohle tam mělo být ujasněné explicitně, sorry.
25.1.2023 12:09 - Miksvi
Zdravím, mam dotaz ohledně metamagie a to zrcadleného kouzla. Muže carodej na třetím levelu zrcadlit kouzlo třetího stupně? Potažmo kolik carodejnych bodu ho to bude stát?
25.1.2023 12:37 - Pan Bača
ne, viz popis:

Můžeš utratit i více Čarodějných bodů a Kouzlo Seslat z vyšší Pozice - ale ne z vyšší, než je tvá vlastní nejvyšší Pozice. Je jedno, kterému Povolání kouzlo náleží.


Čaroděj na třetí Úrovni má nejvyšší Stupeň kouzla druhý.
25.1.2023 22:12 - Miksvi
Jasný a popřípadě cena v carodejnych bodech za 3.stupeň zrcadleneho kouzla?
25.1.2023 22:20 - strucky
Miksvi píše:
Jasný a popřípadě cena v carodejnych bodech za 3.stupeň zrcadleneho kouzla?

3
Zrcadlené kouzlo v JaD SRD.
25.1.2023 23:14 - Miksvi
Omlouvám se, jsem stejného názoru, ale muže mne tu první informaci potvrdit někdo z autorů? Jinak si brzo se spoluhráčem roztrháme občanky….
25.1.2023 23:27 - Log 1=0
To by bylo teď před volbami blbé. Jo, Strucky to píše dobře.
25.1.2023 23:57 - Miksvi
To co píše Pan bača je taky správně?
26.1.2023 00:02 - sirien
Yup. Rozhodující přitom je Stupeň samotného Kouzla (tj. minimální Pozice, ze které se dá Kouzlo seslat), nikoliv Pozice reálně použitá k jeho seslání.

Např. mějme Čaroděje na 7. Úrovni (maximální dostupná Pozice 4. Stupně), protivník na družinu pošle Fireball (Kouzlo 3. Stupně) seslaný z Pozice 6. Stupně. Čaroděj může Fireball Zrcadlit ze 3. nebo 4. Stupně za 3 nebo 4 Čarodějné body (ale ne z 5. ani 6. Stupně, protože takové Pozice sám nemá k dispozici - Zrcadlení neumožňuje overcharge vlastního limitu).


EDIT: Odbornost Vrozená mystická síla umožňuje (jako jediná věc v celých pravidlech, pokud pomineme Sesílání z Kouzelných předmětů a Svitků) overcharge vlastního limitu a ano, je kompatibilní se Zrcadlením. I Vrozená mystická síla nicméně vyžaduje, abys Kouzlo nejdřív Seslal z potřebné Pozice a až následně ho zesílí o +1 Stupeň, tzn. neumožní ti Zrcadlit kouzlo, jehož nejnižší Stupeň je vyšší než tvůj maximální.
26.1.2023 19:43 - strucky
Miksvi píše:
Omlouvám se, jsem stejného názoru, ale muže mne tu první informaci potvrdit někdo z autorů? Jinak si brzo se spoluhráčem roztrháme občanky….

Taková "zběsilost" vůči sobě mi přijde docela drsná na to, že je to v popisu schopnosti docela jasně napsané, byť je to dost obšírně okecávané, což je prostě vizitka 5e a JaD nemohlo jinak, než jí převzít, aby se zachoval ten samý styl. :)
26.1.2023 20:19 - sirien
Tak já klidně přiznám že sme se v autorskym chatu teď shodli že zápis té schopnosti od nás teda neni zrovna žádnej zázrak a možná by si jednoho dne zasloužil trochu zbrousit :)
26.1.2023 20:56 - ShadoWWW
Sirien: Vybrousit, vycizelovat, vytříbit, vypilovat atp. Brousit můžeš leda tak... no, to je jedno. :)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.1740870475769 secREMOTE_IP: 3.235.25.27