Pravidla

Efferwyck
27.12.2021 17:23
DnD 5e/JaD dotazy novacka
Docela dlouho /tak 15 let/ zadny rpg nehral takže sorry pokud vam nektery otazky budou pripadat vazne idiotsky ale pozitri mame v planu hrat JaD tak si potrebuju ujasnit par veci /jo a taky sem nenasel zadny jiny vlakno kam to nacpat aniz bych mel pocit ze tu delam bordel/

1. kouzla - pokud tam neni napsany zachrany hod pro cil tak si caster haze na utok ale proti cemu? proti stejnymu OČ jako pri normlanim utoku zbrani? tzn bonus za obratnost + hodnota zbroje? priklad cíl ma kyrys +1 do obratnosti takze musim prehodit 15 abych tim kouzlem trefil spravne? na prvnim lvl je to teda +int (caster je kouzelnik) a +2 (zdatnost) + d20. ale pokud tam je nejaka past tak si haze jen cil proti te pasti jo?
takze muzu missnout treba mrazivy paprsek ale ne horici ruce ty daj dycky aspon pul damage.

2. cernokneznik - pakt cepele to co si vyvola muze bejt uplne cokoliv? jakoze klidne obourucni mec? a v pripade ze to bude jednaapulrucni zbran treba dlouhej mec tak haze 1d10? a nema na to zadnej postih normlane si pocita +str + zdatnost na utok a +str na damage jop?

3. jak moc rozbije hru kdyz proste budu ignorovat ty kramy ke kouzlum co se maj mít v inventari ? napr Falešný život - malé množství alkoholu nebo destilatu. chapu ze pokud je to nejaka rare slozka tak asi jop ale zrovna priklad vysse mi prijde jako zbytecny to nejak hlidat.
5.4.2024 16:11 - strucky
Modří vědí, že slova vyváženost a DnD5e se nepoužívají ve stejné větě. :-)
5.4.2024 16:39 - LokiB
A hnědí už vědí, že se modří jako obvykle mýlí :)
Jestli ta motivace je nebo není správná/smysluplná/vodně implementovaná/... nehraje roli.

Mít v každé družině (mimo ČR, kde 5E nehrají žádní powerplayeři) goliáše, kterej by dával významně větší zranění než jeho více roleplayově zaměření parťáci, i když za cenu jiných omezení, by byla přeci nuda ;)
5.4.2024 18:01 - Chyba
sirien píše:
sorry, měl sem namysli že neexistuje pravidlo spojující tvory s větší velikostí s možnostmi zbraní popř. pravidlo co by nějak obecně řešilo zbraně pro velké tvory.

DMG píše:
Velké nestvůry obvykle nosí nadměrně velké zbraně, které při zásahu způsobují dodatečné kostky zranění. Zdvojnásob kostky zbraně, je-li tvor Velký, ztrojnásob kostky zbraně, je-li tvor Obrovský a zčtyřnásob kostky zbraně, je-li tvor Gigantický. Například Obrovský obr držící příslušně velkou obouruční sekeru způsobuje sečné zranění 3k12 (plus jeho bonus Síly), místo normálního 1k12.

Je třeba sjet trochu níž, v případě PDF str.278
5.4.2024 19:15 - LokiB
A specificky toto pravidlo nechces pouzivat pro PC
5.4.2024 19:37 - Chyba
Ano, není to plánovaný pro hráčské postavy, ale poměrně jasně se tu bavilo i o NPC.
5.4.2024 22:25 - sirien
Chyba: huh... ok, fair enough. (Čestně přiznávám že DMG nemám moc načtené, po prvním střetu jsem ho vyhodnotil jako značně useless bordeloidní a už sem se k němu nikdy pořádně nevrátil.)

Nicméně tohle je vcelku zjevně měkkej návod pro DMa k tvorbě monster a protivníků, neni to pravidlo o fungování/vztahu zbraní a velikostí v obecné/tvrdé rovině. (Což je skoro až škoda - konzistentně použité i pro PCčkové velikosti by to vytvořilo zajímavé věci např. u hobitích obouručáků :D ...a mohlo by to mít nějaký další dopad např. na fungování tagu jedenapůlruční atp. - cca jako zobecnění JaD Odbornosti "Gigant"; ale jo no, na default 5e to je až moc crunchy.)
6.4.2024 12:26 - LokiB
Chyba: tak já jsem stále byl v zajetí toho úvodního příspěvku k tématu:

Loddfafni píše:
Pokud je moje postava Goliáš, má schopnost Mohutná stavba.


Jestli se přeslo na NPC, pak máš pravdu, nevšiml jsem si.

sirien píše:
Nicméně tohle je vcelku zjevně měkkej návod pro DMa k tvorbě monster a protivníků, neni to pravidlo o fungování/vztahu zbraní a velikostí v obecné/tvrdé rovině. (Což je skoro až škoda


Aniž bych se chtěl navážet do 5E, tak z mojí (nevelké) zkušenosti jsem měl pocit, že není stavěné na univerzálnější pravidla. Že ta potřeba specifických platností mnoha pravidel je v podstatě zadrátovaná do podstaty 5E, a kdyby jsi ji odstranil, tak by to bylo úplně jiné DND ... a možná by to ani DND nebylo (řečeno s klasiky) ;)
8.4.2024 07:47 - Naoki
Píše:
...což když nad tim tak přemejšlim je docela divnej design deficit, protože tu máme všechny ty obry a konstrukty a demigody, démony... ale asi to je smáznutý pro jednoduchost s tím že u monster se to pořeší specifickejma statama a pro hráče stačí zjednodušení pro to že malí tvorové nemůžou používat těžký zbraně.

To bejvavalo v 3.5 kde se kostka zraneni zbrane zmenila podle toho jestli byla pro malou, stredni, velkou ci jinou postavu. Proc od toho opustili nevim
8.4.2024 11:19 - sirien
Tipuju blbej cost benefit složitosti proti zábavnosti pro hráče, efektivně ne moc v DnD žánru a otravnost pro držení rovnováhy mezi rasama.
8.4.2024 11:49 - LokiB
Mi to přijde logické - stejná zbraň, stejné kostky poranění. Co se liší, je síla postavy. Upravovat podle toho ještě kostky zbraně je nesystémové.
Větší postavy/nestvůry nemusí používat "stejné zbraně". Obr ať nepoužívá "dýku", ale třeba "obouručák" jako dýku.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.06330394744873 secREMOTE_IP: 3.17.184.90