Pepa:
Pridam se ke Quentinovi. V mych hrach postavy neumiraji, mam jine hry tedka v posledni dobe, ktere nejsou o prekonavani prekazek, ale spis o tom pribehu a pribeh to trochu narusi, kdyz z niceho nic (jenom rollem kostkou treba) postava umre a je konec. A musis do pribehu pripojovat nejakou novou, uplne neznamou postavu. Stalo se mi to, ze hrac zacal byt nespokojeny se svou postavou, hlavne s tim, ze jsem ho moc do neceho nutil a museli jsme postavu nahradit nejakou jinou a bylo to spatne.
Abych to trochu osvetlil. Hral jsem DnD 4ed s partou tri lidi. Heroic tier jsme prosli a potom nam hrac M. odpadl. A hledali jsme nekoho jineho, nasli jsme hrace B. Zase jsme byli tri. Bohuzel hrac B. si vybral takove to "brooding avenger type" pozadi postavy, spojeni s nejakyma temnyma silama a tak. Kdyz jsme popisovali mocnou entitu, ktera mu dala moc (byl warlock), tak jsem vetsinou v popisu pouzival zapach a tak, takze vznikal "Bahenni prisera", neco mocneho, co ze Stinopadu ovlinovalo svet skrze naseho warlocka a potazmo hrace B. Bohuzel to, kdy jsem prebiral vladu nad postavou (na cemz jsme se domluvili s hracem B. na zacatku, ze obcas budu delat) bylo pro hrace B. prilis drsne, prilis velke soustu, evidentne si neuvedomil, ze nikdy nehral "zlou" postavu, ktera v sobe drzi hodne velkou temnotu. Ne ze by ji hral jako "zlou", to jenom ja. On zacal byt hodne nestastny a frustrovany s tim, jak jsem ji zobrazoval a jak se na ni zacali divat ostatni postavy a potazmo hraci.
Nas metagame tomu nepomohl. Takze jsme spolu meli diskuzi a rozhodli jsme se, ze temnota prevezme vladu nad jeho warlockem naporad. A parta bude muset s warlockem bojovat a samozrejme jeho postavu nejakym zpusobem nahradime. Co byla chyba, bylo, ze jsem nemel vytvorene zadne NPC, ktera by jeho postavu mohlo nahradit a tak se zniceho nic musel objevit novy typek, jehoz background byl, ze lovil prave tohohle warlocka a ze vsechno, co warlock tvrdil byla ucelova lez pro partu, aby mu pomohli sebrat dost moci na porazeni sveho lovce. Byla to zkratka, ktera se mi nelibila a nerad bych ji opakoval.
To je jedna smrt postavy.
Dalsi bylo na konci naseho paragon tieru. Parta prave vybojovala obrovskou bitvu mezi dvema frakcemi, kde oni byli strana treti. Draci, obri, magie letala ze strany na stranu (pozor v low magic settingu...) umiraly tisice, cely kus krajiny zdevastovany. A za to prisel trest. Diky obrovskemu mnozstvi magie se znovu probudili bohove, bestie a dlouho utlacovane talenty beznych lidi k magii. Magie byla kdysi davno zatlacena, zamcena a aparta ji znovu predstavila do sveta. A tim probudili Rudeho krale, boha magie, ktereho kdysi davno nekdo spoutal, aby neznicil svet svym pusobenim a tim i uzamkl magii pryc mimo svet.
Tim, ze parta magii plytvala behem te bitvy, tak se prolomily ochrany a Rudy kral vysel na bojiste. Giganticka postava se otocila na naseho maga, ktery za to vsechno mohl a proste ho zabila. Obrovskym mecem ho poslala do zahrobi. To byla posledni vec, co se stala a stim jsme rekl "To be continued, nekdy priste, az se zase vratime ke kampani..." hrace maga to trochu prekvapilo a myslel, ze jsem ho proste zabil (je na tu postavu fixovany docela), ale ja jsem mu rekl - ted budete epicti hrdinove, pro vas smrt neni prekazkou.
Prvni sezeni v epickem tieru budeme zacinat ve dvore Havranni kralovny a provedeme vazeni dusi a tak. Bude to takovy recap, co se vsechno stalo, co vsechno udelali a tak. Samozrejme, ze se vrati zpet na svet, protoze jeho cas jeste nenadesel a jeste spousta veci musi udelat.
Dalsi hry co hraji jsou oWoD vampiri, akcni telenovela a detektvini nWoD Magove, tam se take neumira, v telenovele to vsechno vybuchuje, resi se telenovelove veci a tak, takze se neumira. V magach jsou postavy hrozne opatrne a nebojuji, takze neni duvod, proc by mely umrit do konce celeho pribehu, kde by je mel aspon jeden zradit a melo by byt nejake finalni reseni vsech problemu.
Z toho co jsem napsal je snad jasne, ze me postavy neumiraji, takze nemusim resit nejake ressurection kouzla. Kdyz postava umre, je to jenom plot device nebo to, ze hrac ji uz nechce hrat.