Gurney: Ale to víš, že se dá SC použít pro detektivku. Ve skutečnosti to funguje i dobře (ale záleží jak s kterou skupinou). Abych jen na prázdno neplkal, tady je pár věcí, které by napadly mne:
Akrobacie - protáhneš se úzkým světlíkem, aby ses podíval, co se v něm skrývá
Mystika - hledáš magické stopy na místě činu, okultní rituály, magií zakryté příčiny zločinu...
Atletika - totéž, ale někam třeba přeskočíš
Předstírání - spoléhaje na známé pravidlo, že pachatel je mezi přihlížejícím obecenstvem, sehraješ scénu o "nalezení usvědčujícího důkazu" a sleduješ reakce publika (též Insight)
Diplomacie - Klasický výslech svědků stylem hodný polda
Dungeoneering - může pomoci, když usoudíš, že stopa pachatele míří do podzemních kanálů (nebo se jen ujišťuješ, že tam nemíří)
Endurance - možná, že musíš udělat něco fakt hnusného (po ramena sáhnout do slizu, abys dostal svůj důkaz)
Heal - klasika, ohledání těla... nebo rozpoznání nějaký léčiv na místě činu...
Historie - vybavíš si sérii podobných zločinů, které se tu odehrály a podobnosti tě dovedou k další stopě
Insight - poznáš, jestli svědek nekecá
Intimidate - výslech stylem zlý polda
Nature - nalezení pozůstatků zvířat/rostli na místě a jejich identifikace
Perception - všimnutí si něčeho, co by jinak bylo přehlédnutou
Religion - má zločin nějaký náboženský obsah? možná dílo nějakého kultu? rituální obět?
Stealth - znalost toho, jak se dobře schovat ti pomůže odhadnout, jak se pachatel pohyboval na místě činu a z toho vzorce něco vydedukovat
Streetwise - znalost místních známých firem a tím odemknutí si cesty k nim pro jejich výslech
Thievery - dokážeš odhadnout, kde by mohla být nějaká věc schovaná nebo si zjednat přístup k důkazům, které jsou jinak nepřístupné (třeba v sejfu)
Myslím, že v detektivka fakt není jen o Perception. Ale chce to trochu chtít...