Dobře, asi je třeba přestat do toho šlápnout naplno.
Jerson se mýlí - v lore ZZ je celkem jasně vysvětleno, proč explicitně Vlkeni a implicitně Sktřeti mohli chodit v noci i za Krvavé mlhy.
Malkav se ale také mýlí - toto vysvětlení nemá nic společného s jejich smysly, resp. má ale opravdu velmi nepřímo. Snažit se zachránit Eframův nepromyšlený kopanec tím, že by lepší smysly chránily automaticky před mlhou je tedy chybné, nechrání. To dělá něco jiného.
Abych tyto kategorická tvrzení doložil, musím ten kus lore popsat. Ale protože někteří chtějí ten lore poznávat při hře (nebo to alespoň radí autoři), tak by si tento post číst neměli. Pokud k nim patří i Malkav (Efram s Jersonem to už četli, byť ne tak pečlivě, jinak by Jerson neudělal tu chybu a Efram by přišel s validnějšími námitkami), tak má smůlu a musí mi věřit.
SPOILERY!!!SPOILERY!!!SPOILERY!!!
Krvavá mlha jsou ve skutečnosti démoni Krvesajové. Ti sežerou každého, kdo v mlze cítí strach, včetně obyčejných obav z cizího prostředí. Kdo je doma, je v bezpečí, kdo je na cestě a potká je, je v háji. Krvesajové nemají rádi světlo, takže přes den jsou v klidu všichni, v noci jen ti doma. Vlkeni jsou doma v lese, a jsou tam v klidu. V lese tedy mohou klidně jít i skrze mlhu, a nic jim neudělá, což oni opravdu dělají. Mimo les jsou rozhození jako ostatní - a tam je krvesajové sežerou stejně spolehlivě. Krvaví bratři (lidská sekta) nemají žádné zvláštní smysly, ale věří, že je bohové chrání, takže se nebojí a mohou taky vesele trajdat skrz mlhu. U skřetů vysvětlení chybí, ale určitě jsou v noční pustině víc doma než jiní, takže je to nejspíš taky částečně chrání. 100% asi ne, ale život je holt riziko.