Alef0: Hm. To to dopadlo ještě líp, než jsem čekal...
...a asi si ty výsledky i tenhle můj komentář zaslouží nějaké vysvětlení, zvlášť vzhledem k tomu, že se v průběhu roku tohle téma už párkrát nakouslo a já ho vždycky úmyslně nějak zamluvil, zatímco Alnag se k němu nevyjadřoval. Takže:
Na počátku vypadala Kostka jinak. Kdo si vzpomene? Třísloupcový layout - vpravo Aktuality, vlevo Projekty a login, středová část rozseknutá na dva boxy - nové články z "Matky" a nové články z "Projektů", pod tím nějaké další informace...
...další vývoj způsobil, že tento koncept začal být zastaralý a nadále nevhodný. Vznikl projekt nového layoutu, který se kvůli první grafice použité ve vývojové versi začal pracovně nazývat, a ten název mu už alespoň interně i zůstal, Sunrise. Sunrise je současná Kostka, kterou vidíte teď, když tohle čtete.
Sunrise přinesl hromadu nového a spousty zlepšení. Přibyly funkce, došlo ke zjednodušením, zlepšila se přehlednost. Mnoho věcí, které vznikly, se ale v průběhu času ukázaly být vpodstatě jen nástřely - věci, které tu fakticky máme a nějak fungují, ale které Sunrise bohužel nedokáže využívat na 100% jejich potenciální kapacity a dostat z nich všechen představitelný přínos (např. Klíče). To není chyba Sunrise - tehdy se nedalo předpovědět, co z toho se nakonec ukáže tak potenciálně užitečným a jak, a co ne. Kromě toho byla hromada práce s jinými věcmi, které Sunrise dotahoval až do maxima.
Každopádně v průběhu času se začaly hromadit další požadavky - na další zvýšení přehlednosti, na mnohem větší integraci Klíčů do systému a další. Tak se zhruba přede dvěma lety zrodil projekt Midday. Skok měl být jiný než přechod na Sunrise - Sunrise zcela změnil podobu Kostky; Midday je koncepčně spíš "Sunrise na super-steroidech" než absolutní změna podoby webu. Nicméně ačkoliv koncepčně jiný je zamýšlený přechod ze Sunrise na Midday prakticky stejně "velký" jako byl přechod z původní Kostky na Sunrise.
Počátkem roku 2013 už vývoj Midday pokročil natolik, že se jeho dokončení začalo zdát na dosah a počátkem jara bylo dokonce navrženo i orientační datum jeho nasazení. V tu chvíli se nezdál být s věcmi žádný problém a tak jsme tehdy přijali odlišnou redakční politiku, která měla nástup Midday podpořit - rozhodli jsme se utlumit počet článků (zejm. našich vlastních teda), resp. dočasně natvrdo přestat publikovat - aniž bysme články přestali psát.
Cílem bylo vytvořit objemný buffer, který by se po nasazení Midday naopak odpálil, aby první měsíce Midday natáhlo co nejvíc aktivity.
Bohužel, vývoj Midday uvízl na nějakých věcech, které se mi tu teď rozebírat úplně nechce. Naše buffer-politika se začala protahovat. To bohužel asi mělo vliv i na další autory, kteří při snížené aktivitě na Kostce sami přestali přispívat v intenzitě v které přispívali dříve. A vývoj Midday se neposouval, ale my jsme stále doufali, že se to prolomí, publikovali jsme pouze věci, které byly vztažené k něčemu aktuálnímu (Fate 3e preview potom co Fate vyšel atp.)
Před měsícem jsme zhodnotili, že to nadále nemá smysl a vrátili jsme se k původní redakční politice. V současnosti opět zveřejňuji článek týdně (a vzhledem k bufferu z něhož mi pořád ještě relativně dost zbývá to bez problémů ještě nějakou dobu potrvá - věřím že to bude dost dlouho na to, aby to Kostku celkově vrátilo zpátky na loňskou úroveň aktivity).
Midday visí ve vzduchu. Nemluvili jsme o něm, protože jsme chtěli mít pro uživatele a návštěvníky Kostky překvapení, stejně, jako kdysi se Sunrise - nicméně pokles aktivity tady je myslím dobrým důvodem, abych to takhle veřejně přiznal - nicméně nechci říkat víc, protože pořád věřím, že Midday, i když se zpožděním, bude a chtěl bych pro uživatele a návštěvníky nechat překvapení alespoň v tom, v čem spočívá a co přinese :)