LokiB píše:
...Kdybys uvedel WoD, tak jsme někde jinde. Tys uvedl dva příklady, kde je základní svět integrální součástí pravidel.
Celou dobu jsme jinde (nebo alespoň já jsem), jen ty jsis to ještě neuvědomil. Když si otevřeš WFRP 1e, nenajdeš tam toho o settingu zase tolik. Ve 2e najdeš nějaký povšechný úvod, ale když si řekneš, že v tom budeš hrát jakoukoli renesanční dark fantasy, máš všechno co potřebuješ přímo před sebou. Ve světě Warhammeru se v tom hrálo (a hraje) jednak protože to byl cool setting, co už hráči znali z wargame, jednak protože k 1e vyšla kampaň Enemy Within, která do toho světa doplnila spoustu úžasného fluffu, který wargame nepotřebovala, ale pro rpg se hrozně hodila. Co se DSA týká,
tam jsem ti prostě věřil, že je to podobný případ, jen ten setting nemá ty wargame kořeny:
LokiB píše:
...jejich prostředí, použité Tarfillem, je fajn ... takové fantasy
(a taky jsem si před nějakou dobou dělal postavu do Blackguards, co jedou na DSA, a že by to bylo nějak nějak extra navázané na setting mi rozhodně nepřišlo). WoD (nový, ten starý je trochu jiný případ) tomu není zas tak vzdálený, jak si myslíš. Což mi připomíná...
Sparkle: ok, dejme tomu že je to hrozně důležitý pro ten svět jak je autory zamýšlen (i když tedy v dalších příručkách k VtR autoři nabízejí asi deset dalších náhledů na upíry, témata a styliaci té hry a vlastně říkají, whatever, dělejte si s tím co chcete), pořád zůstává pointa a sice že každá jedna z těch her má nějakou variaci na Lidskost. Jediné v čem se liší je jaké jednání vyvolává hody na degeneraci (a násilné chování je tam snad vždycky).
Gran píše:
Říkám si tedy, že přestože to DrD s oným "hard-wired settingem" trochu přehnalo (...), případný "nástupce Dračáku" by nějaký ten fantasy-fluff přecijen měl mít, aby se nováčkům usnadnil "vstup do hry" (zároveň, zkušený hráč by nemusel mít problém ten fluff ze systému oklepat/okrájet, pakliže ten fluff není se systémem příliš provázán).
To si myslím taky. S tím že toho fluffu by mělo být víc a hlavně promyšlenější než v původním DrD. Jestli ve formě popisu světa jako ve WoD nebo třeba náhodných tabulek a generátorů jako mají Goblini je celkem jedno, cokoli bude autorům víc vyhovovat.
DrD k tomu mělo docela dobře našlápnuto (hlavně v Bestiáři), ale zadrátování do (často děravých) pravidel tomu moc neprospělo.