Gurney píše:
Tak zásadní, že ji můžeš v klidu vypustit a hrát bez ní (jen pak bude záležet na hráčích, jak moc se to přiblíží k upírům ve stylu Vampire Diaries, co občas zabíjí protože můžou). Humanity je tam spíš jako motivace k tomu, aby se postavy nechovaly jako psychopati, přestože jsou to predátoři, co se živí lidskou krví.
Mechanicky ano, vypuštění Humanity nepoškodí systém. Fluffově - tam si to nemyslím. Možná je to ovlivněný mýma konkrétníma zkušenostma z WoD, který nemusejí být reprezentativní, ale co si pamatuju, tak ta mechanika byla naprosto stěžejní, důležitější než všechny ostatní, v udávání tónu hry a udržení celý pointy settingu, tak jak byl zamýšlen autory. Když máš základní téma příručky "vnitřní boj mezi bestiální a lidskou stránkou postavy" tak ta mechanika byla přesně to, co nutilo hráče se tímto tématem zaobírat, nešlo jen o motivaci k tomu, aby se postavy nechovaly jako psychopati. Ale třeba i humanita u NPC v bestiáři dávala vodítko, jak toho upíra hrát, a tak. Taky jestli si to pamatuju dobře, se podle toho určovalo, jak hodně upír vydrží na slunci, jestli nefailne nějaký hody na vůli, nebo to odemykalo nějakým klanům abilitu předstírat že jsem člověk i s lidskýma funkcema, nebo tak něco... (kdyžtak mě prosím opravte)