noir píše:
Zipper: Co jako nejde? Mít postavu skvělou po bojové i mimobojové stránce? U DrDplus to pochopitelně nejde. Když si udělám skvělého šermíře, nikdy mi nevyjdou ostatní vlastnosti, skilly ani body zázemí tak, aby byl ještě vynikajícím šperkařem.
Nesouhlasim. Nerikam, ze si schopen mit libovolne 2 dovednosti na super urovni, ale pro spoustu z nich to jde. Zrovna u sperkarstvi a boje by to jit mohlo, protoze boj bude fyzicka, zatimco sperkarstvi nejspis kombinovana (na zrucnost). Otazka je, ale zda v konceptu DrD+ by nemel mit sperkar svoje povolani "klenotni" ve ktere i ma mensi lvl nez bojovnik bude stejne umet delat sperky lip?
DrD+ jsou bojove dovednosti soucasti fyzickych (pro boj zblizka, tedy tusim zapada i vrh) a kombinovanych (boj na dalku). Pak je tam cela sorta psychickych, ze kterych se skutecne zadne bojove dovednosti vzit nedaji. Ikdyz je mozne prevadet 2 ku 1 na fyzicke, ale to se skutecne nevyplati. Navic je to udelano tak, ze bojovejsi postavy (bojovnik, hranicar, zlodej) maji vice fyzickych resp. kombinovanych dovednosti nez nebojove postavy (knez, theurg, carodej), takze celkove je vetsi sance, ze bojovnik bude umet vice bojovych dovednosti nez kdokoliv jiny. Zlodej naopak bude umet nejlip strilet resp. na prvni lvl ma k tomu nejvetsi moznosti. Hranicar je nekde mezi tim - muze umet, jak strilet, tak bojovat s mecem. Naopak pro kneze, theurga nebo carodeje to bude problem se naucit uz na 1. lvl prefektne nejaky typ boje. Krom toho, ze k tomu nikdy nedostane zadny bonus, takze bude stejne i na max jeho lvl za loosra proti nekomu, kdo to umi. Zkousel jsem to s knezem a kusi a nikdo to nestalo za to, protoze v tom boji jsem stejne nikdy nic nedokazal. Takze jsem pak spis litoval, ze jsem nevzal treba leceni nebo hazard, protoze to by mi aspon k necemu bylo.
Dalsi aspekt proc neoptimalizovat plne na boj je, ze pak nebudu umet treba jezdit na koni/plavat/splhat... nebo lecit/tancit..., coz muze v nekterych situacich byt vetsi problem. Ale zalezi na predpokladanem typu hrani.
Muj nazor je, ze se za ty dovednosti, ktere povazuji za primarni vyplati optimalizovat. Naopak nema cenu se michat nekomu do jeho oboru, takze s tim zbytkem si muzu poridit libovolnou RPckovou dovednost - jen protoze ji umim a ne protoze bych predpokladal, ze mi k necemu budu. Treba za valecnika bych urcite optimalizoval za fyzicke dovednosti boj. Ale za psychicke a kombinovane bych se treba naucil neco o vystupovani ve spolecnosti a zaklady tance - kdo vi, kdy bude potreba vyzvat nejakou peknou slecnu k tanci, coz muze udelat mnnohem vic velke svaly a obrovsky mec. Dohromady tedy dostavam slusneho bojovnika, se zaliboou o pekne zenske a oboji mu prekvapive dobre jde. ;-) Pro me idealni kompromis, jak mit postavu bojovnika, ktera umi krom boje i neco jienho. A umoznuje mi to vzit si svuj showtime, jak v boji, tak ve spolecnosti. V lese/ve meste/v magickem oblasti samozdrejme budou vynikat jini, ale tak nema cenu se snazit jim v tom konkurovat...
noir píše:
A to ani nemluvím o tom, že pak si přijde zloděj nebo kněz a vyrobí šperk řádově krásnější-aniž by se na něco specializovali.
S timhle castecne souhlasim. Ikdyz z logiky DrD+ spis zlodej nebo hranicar , kteri maji zurcnost jako primarni atribut (knez je na tom se zrucnosti stejne jako ten bojovnik). Ale kdyz se bude hodne snazit, tak i s bojovnikem muzes mit slusnou zrucnost a tedy vyrabet dobre sperky.
A zrovna u zlodeje bych rekl, ze vzhledem k ruznym obchodnim skillum a odhadovani pravosti sperku to bude umet urcite lip nez bojovnik. Pokud se na to primo nedaji vztahnout nejake bonusy (jako zdvojit cas na vyrobu), pripadne nejake bonusy na padelani a tak.;-)
Jerson píše:
Pokud se ve hře nijak neprojeví to že šermíř-šperkař dělá i skvělé šperky, ž e k němu chodí vážení zákazníci a dostává dost peněz, asi bude vždy lepší být ještě lepší šermíř.
Todle by nemelo jit. Nemas jak se stal lepsi sermirem, takze stejne se muzes v prubehu lvl ucit nejakou jinou dovednost ve ktere muzes byt ten nejlepsi mezi temi, co se na to nespecializuji a lepsi nez specialiste na nizkych lvl.