sirien píše:
Tak to že bys dneska DrD+ tak jak je nevydal je pro mě ve skutečnosti dost novinka a poměrně by mě zajímalo z jakých důvodů jsi takhle změnil názor a proč jsi ho tehdy vydal. No, je mozny ze si spatne pamatuju ucastniky nedavne (relativne - nejvys pul roku zpatky) diskuse, ve ktere jsem se takhle vyjadril.
Myslim ze pet let je dostatecne dlouha doba na to, aby nebylo nic divneho, ze si clovek na nektere veci poupravil nazor (na zaklade mnohych debat s priznivci i odpurci DrD+).
Proc jsem ho tehdy vydal? Inu, v te dobe byly dve moznosti - bud verit koordibnatorovi projektu (a pokud bych mu neveril, k cemu by tam byl?) a autorskemu tymu, ze odvedli svoji praci jak meli, nebo cele vydani zdrzet o dalsi pulrok az rok (aniz bych pritom mel jistotu, ze plusy toho zdrzeni prevazi nad minusy).
sirien píše:
Proč zrovna deset? Osobně myslim že když jde o závažné chyby, bohatě stačí jedna. Protoze jsi napsal "pozadu oproti valné většině pravidel moderního RPG designu a zopakovala valnou část chyb", cili jedna chyba asi nebude "valna cast", ze?
sirien píše:
+ko přes všechny řeči které se okolo něj vedly rozhodně není herně jednoduché Nevim kdo vedl jake reci, nicmene AFAIK se vzdycky mj. psalo, ze Plusko bude slozitejsi nez DrD.
sirien píše:
+ko se snaží řešit různé tradiční problémy ... na druhou stranu mi řešení které nabízí přijde dost nudné A to uvadis jako priklad "zopakovane chyby" (proc to, ze tobe subjektivne prijde neco nudne, ma byt chyba?) nebo ceho?
sirien píše:
Změny autorského týmu uprostřed práce jsou zlo. V tom s tebou souhlasim, na druhe strane opravdu nevim, jak stoprocentne zarucit, aby se u projektu tohoto typu v ceskych podminkach nic takoveho nestalo (a neverim ze to zarucit lze).
Colombo píše:
stále si myslím, že šest povolání řídících se podle trojí zcela odlišné logiky jsou zlo Nerekl bych primo "zlo", ale tohle je jedna z veci, ktere bych v dnesni dobe nechal udelat jinak, jednotneji.
sirien píše:
Srovnání s DnD DMG kde jsou přímo poznámky k vedení hry, tvorbě příběhů atp. naprosto neproveditelný. V PPJ je tohle taky. Ano, melo by toho byt patrne vice.
Colombo píše:
Tak třeba alchymista se nemůže stát Démonologem, musí furt umět kouzlit. Musí si nabrat prerekvizity z kouzlení, aby si mohl vzít základní a pokročilé ovládání démonů. Aha, myslis theurga a mluvis o jedne jedine ze schopnosti souvisejicich s kouzlenim, jejiz prvni stupen ma navic therg od zacatku automaticky a zadarmo.