To BajoDobrá otázka.
Něco by se snad našlo :)
CoC je samozřejmě dobrá hra a Svíčka je jí v něčem podobná, ale zaroveň se v hodně věcech liší. Měla by se zaměřovat snad ani né tak na samotný horor, ale spíš na něco jako "human condition", na to, co to znamená být člověkem. Hráči by se v ní měli pořádně vyžít v obtížném rozhodování, emocích a morálních dilematech. Hrůza ve Svíčce může mít samozřejmě mnoho podob, což je celkem klasika (strach ze smrti, z odporných věcí, které se ti můžou stát, z prázdnoty vlastního života, ze zla, které má člověk v sobě, z neznámého, zrůdného a zvráceného), ale třeba oproti CoC je hrůza, které hráči čelí spíš "vnitřní", než "vnější". Nejděsivější je zjištění, že samotná lidská společnost je už po staletí poznamenána korupcí, tolerancí zla a dohodou s ním, že ačkoli to většina blaženě ignoruje visí na vlásku před zhroucením se do propasti a to patrně vlastní vinou. Prostě něco jako náš svět, jenom při hře nebudeš tolik zavírat oči před tím, jaký doopravdy je. Slizké nezemské příšery se můžou objevit samozřejmě taky - aby hráče paradoxně uklidnily a ukázali jim, že tohle není náš svět, ale jenom takový fantastický výtvor, který je mu hodně podobný :) Kdo chce hrát obzvlášt tvrdě, ten samozřejmě nemusí příšery používat vůbec.
Dále Svíčka není jenom o beznaději a o lidské bezvýznamnosti, ale také o naději, která se objevuje tehdy, když už ji nikdo nečeká. Všechno ve světě je už prohrané a ztracené, zbývá ale ještě nadpřirozená naděje, která není z tohoto světa. Nebo je to jenom iluze?
Dále: CoC používá sice jednoduchý, ale v mnoha aspektech neuspokojivý systém. Systém Svíčky by měl být rovněž poměrně jednoduchý, ale trochu víc promyšlený (např. schopnosti jsou odvozeny od vlastností, nikoli podivné konstanty a postava může být spolu definována celou řadou výhod a nevýhod, které pomáhají komplexně vykreslit její charakter a schopnosti). Systém duševní rovnováhy je promyšlenější a ne tak fatální jako u CoC. Matematický model, který se zakládá na házení dvěma desetistrnnými kostkami je jednoduchý, účelný a stejný pro naprostou většinu hodů ve hře. Vztahy mezi schopnostmi a vlastnostmi jsou podstatně lépe promyšlené.
Poslední argument na tebe osobně asi příliš nezapůsobí, ale pro mnoho lidí bude důležité je, že Svíčka bude původním českým systémem kompletně v českém jazyce jehož setting je navíc situovaný primárně do ČR - tedy do nám všem známého (a zároveň tak neznámého prostředí) prostředí. Navíc se s jejími autory dá komunikovat rovněž česky a dokonce se i podílet na její tvorbě (zájemci jsou vítáni) a tak výrazně ovlivnit, jak bude nakonec vypadat. Měla by být také samozřejmě k dostání na našem trhu a finančně dostupná.
Navíc komerčně je asi zajímavější srovnání s třeba takovým DrD+, než s CoC, které je u nás IMHO celkem neznámé a prakticky nehrané.