Lotrando píše:
Jerson: velké pravomoci jsou většinou spojené s meta informacemi. Popravdě, někteří hráči mají napoprvé problé pobrat i techniku flashbacku. Fakt, že je jim sdělena informace neznámá jejich postavě je pro ně často těžkým narušením přirozeného způsobu hraní.
S tímto problémem se setkávám hlavně u hráčů, kteří už léta hrají klasickým způsobem. Nicméně nám vcelku dobře funguje stav, kdy hráči znají i informace mimo svou postavu, i když ne všechny. Není problém jim popsat scénu, ve které jsou jen CPčka - pokud to souvisí s jejich činností. Třeba když velitel oddílu podává hlášení nadřízenému, že neuspěl a "odpor byl nečekaně tvrdý".
Je nasné, že méně běžné způsoby hraní někteří hráči budou odmítat, protože jsou zvyklí na to jak hrajou a nechtějí se učit nic nového, nebo něco měnit.
Horacio píše:
Proč důsledek popisuje GM? Protože to tak hráči chtějí. Opravdu? Není to třeba proto, že je to tak napsané v prvních pravidlech a hráče po dlouhou dobu nenapadlo, že tomu tak být nemusí? Když hraju s úplynými nováčky a nezmíním, že bych měl nějakou akci postavy popsat já jako Vypravěč, hráči vcelku automaticky popisují všechno - pokud ví. Zejména když vidí, jak jednání svých postav popisují osatní, takže to že hráči něco chtějí mi občas přijde jako "Mám vanilkovou zmrzlinu, chceš?"
Píše:
Když se hráč se všech sil snaží vyhnout střelení holky, proč tím směrem střílí?
Stejně by ses mohl ptát, když se za každou cenu snažím vyhnout tomu, aby mi zbraň spadla na zem, proč ji vůbec s sebou nosím? V praxi to vypadá tak, že když mi podjede noha, tak mnohem raději spadnu na větev zády a narazím si kosti, než abych zbraň pustil a zachytil se rukou.
Možností jak situace může dopadnout je totiž hodně a z části závisí i na záměrech postavy, potažmo hráče - ale říkat všechny záměry a možnosti dopředu mi přijde zbytečné a zdržující. Zrovna tak mi moc nesedí říct dvě možnosti typu "Když uspěju, střeím padoucha do hlavy - A když neuspěješ, tak střelíš svou holku do břicha".
Píše:
Já to beru tak, že když nechceš bay se něco stalo, tak to nepokoušej.
To jako když hráč nechce nechat svou postavu rozválcovat autem, nemá skákat z koně na náklaďák? Taky tahle situace může vyústit v to, že bude zaním nějaký kus vlečen, a bude muset bojovat o volant, a nakonec vyskočit předtím, než ten náklaďák spadne do propasti, takže stejně náklad nezíská, ale nebyl rozválcován, což by příběh poněkud zabilo, zejména když jde o jednu z hlavních postav.
A pokud něco nechtějí hráči, tak opravdu nevidím důvod, aby se to ve hře objevovalo. Jak to hraješ ty nebo kdokoliv jiný je mi vcelku kradené, ale když hraju já, každá taková situace mi zkazí pocit ze hry.
Jenže s tím samozřejmě souvisí fakt, že mi třeba navadí, když moje postava přijde ke zranění, nebo když se jí něco opravdu hodně nepovede. Ale třeba by mi vadilo, kdyby přišla o ruku a pokud by GM takto pospal výsledek nějaké situace, tak nebudu chtít hrát dál.
Rytíři, někteří hráči využijí své pravomoce právě na to, aby jejich holku měl ukrutný zloun v ruce, i když o těch se tu nebavím. Jen mi přijde, jako bys naznačoval, že buď má hráč pravomoce jen okolo své postavy, nebo má všechny ostatní pravomoce bez ohledu na mínění GMma či dalších hráců. Tak to samozřejmě není.
Edit: Sethi, děkuji za ukázku, přesně tohle mám namysli.