Protože si tady zatím pročítám jenom útržky informací o rysech nastupující 4. edice, tak z ní mám zatím dost smíšené pocity.
Jeden pocit se vztahuje ke kapitole Povolání. Na jednu stranu je dobré, když volba zbraní trochu více ovlivní hraní postavy, na druhou stranu mám obavu, že hraní role se od již tak dost "bojově zaměřené" 3/3,5 edice posune ještě dál; že se prostě bude valná část pravidel zabývat tím, jak si nabušit a vyspecializovat postavy. Pokud by se ale na další aspekty hraní zaměřila přiměřeně velká část pravidel, pak by to nemuselo být špatné.
Druhá věc, ze které jsem trochu rozpačitý se týká nově přidané pasáže Zdroj moci. V celku by mi tenhle koncept nevadil, pokud by se ovšem nezkombinoval se skills&feats systémem. Protože v tom případě by si vývoj postavy např. zmíněného bojovníka a jeho, nazvěme to "Cesta meče" dost odporovala s jeho jinak zaměřenými dovednostmi.
Pokud by se ovšem skilly a featy soustředily a omezily především na bojovou oblast, která je postavě bojovníka vlastní, pak by to pro mně byl opět přijatelný posun ve hře a možná bych i začal zvažovat přechod na novou edici pravidel:)
Co se týče části, která se věnuje rasám, tak tomu není co vytknout. To, co rozepisuje J. Wyatt, je jednoznačně posun k lepšímu.