York: Určitě velmi opatrný. Hlavně jsem to myslel pro případy, kdy je smrt postavy spíš "zasloužená", ale z nějakého důvodu ji nechceš (typicky uprostřed dobře rozjeté "její" zápletky). Tj. nad rámec dosavadní diskuse, pravda.
Má to být něco, co hráč citelně pocítí, aby si nemyslel, že uniknutí smrti ho nebude nikdy nic stát, a měl by se takovým situacím snažit vyhnout.
Že bude někdo preferovat raději hrdinnou smrt než "zkryplení", je legitimní, má to být volba.
Přiznám se, že to nemám moc otestováno v praxi. Hraju systém, kde PJ nemusí hlásit rovnou smrt, jen vyřazovací zranění a ani k němu jsme zatím skoro nedošli (ne tak, aby mu postava nemohla v rámci systému za jistou cenu zabránit, takže ho přijala v rámci příběhu/šetření zdrojů). Jsem na hráče v celku mírný, ale mám to v záloze, kdyby dělali moc velké kraviny. Ovšem i s novou postavou se tu počítá.
LokiB: Vidíš, to bych ani moc nečekal. Chápu, že moc metahry může leckomu vadit, ale já si to bez nějaké základní meta moc neumím představit. Příjde mi, že se to pak bere až moc vážně :-)
Ale pravda, nepatřím k těm, kterým by třeba ingame intriky mezi postavami nějak vyhovovali, někoho to baví.