U Krotitelů draků hráči-herci nejspíš nebudou mít problém. Ti vypadají, že jsou ostřílení, a ti, kteří ostřílení nejsou, v době natáčení už možná budou mít nějaký ten one-shot za sebou. Není to ani problém z hlediska příběhu a diváků jako takových. Těm naopak mohou přijít ty postavy na vyšší úrovni s více schopnostmi zajímavější. Problém vidím v tom, když se diváci (nedotčení RPG) rozhodnou si DnD zahrát. Když si budou chtít zahrát postavy svých oblíbených hrdinů ve hře, najednou zjistí, že je zaplaví hromada pravidel.
Jako příklad bych vzal tu yuan-ti mnišku. Příběhově moc zajímavá postava. Ale z hlediska pravidel: je slepá s mimozrakovým vnímáním, takže musím nastudovat, jak funguje mimozrakové vnímání; je yuan-ti, kterou v Základních pravidlech ani Příručce hráče nenajdu - musím sáhnout po Volovi; a k tomu musím nastudovat mnicha aspoň na 3. úrovni a k tomu pravidla zázemí, dovedností, boje, magie, dobrodružství...
Srovnej to se Stranger Things. Když to diváka nadchne, může si koupit krabici, která ho provede celým dobrodružstvím včetně předpřipravených postav ve stylu Starter Setu.
Ale je možné, že ta produkce bude tak dobrá, že diváci v pohodě proniknou do pravidel během sledování, aniž by museli složitě číst Příručku hráče. (Takto dobře mi přijde udělaný D&Diesel).