Shako píše:
Proč se snažíš mechaniky jednoho systému nahradit jiným systémem? Já myslel, že hlavní výhoda hraní MG na jiném enginu je změna (v tomto případě snížení) složitosti systému.
Bylo by docela fajn se nebavit o koze a o voze.
Můžeme se bavit o hraní settingu MG do jiného systému nebo o konverzi pravidel MG do jiného systému.
Pokud se bavíme o hraní settingu MG ve Fate, tak je ten článek v zásadě dostačující a jediné, co mu tak trochu chybí, je disclaimer, že se snaží právě a jen o tohle. A pak ti dám i za pravdu.
Pro mě je to ale málo - tak nějak předpokládám, že když původní autor zařazoval do hry nějaké mechaniky, dělal to s určitým úmyslem. Že tyhle mechaniky mají nějaký vliv na flow informací u stolu, rozhodování hráčů, tlak, pod který se hráči dostanou, zkrátka že nějak ovlivňují atmosféru hraní.
A zahodit tohle jen tak s mávnutím rukou, že mi stačí settingová konverze znamená, že přijdu o to, čím je tahle hra jiná než ostatní a stane se z ní další GenerickéErpégéčkoTM, do kterého si promítám své (zlo)zvyky z jiných her. Ochuzuju sám sebe.
Proto se zamýšlím nad pravidlovou konverzí, která by převedla i prvky, které mě na první pohled trkly, že míří jiným směrem, než F4C.
Shako píše:
Ale třeba s tím pojením, které má MG bych se při konverzi do jiného systému vůbec nezabýval a možná by to ani nechybělo.
...
Totéž pro mechaniky konfliktů - vůbec bych se nepokoušel roubovat je na jiný engine. Mechanika plánování a rozdělení akci je z BW enginu. Proč to implemtovat do Fate enginu?
Viz výše.
Pokud se bavíme o settingové konverzi, tak máš pravdu.
Pokud se bavíme o konverzi pravidel, tak právě tohle jsou věci, nad kterými stojí za to nejvíc se zamyslet. S tím, že účelem není je převádět 1:1. Já jen začal uvažovat smřeme, který se ve Fate nabízí a vzal prvních pár věcí, které z toho vyloženě čumí ... kdybych MG převáděl do PbtA, tak by to tak snadné nebylo a musel bych se zamyslet třeba nad nějakými Custom Moves, které by to znázornily), ale je nutné se nad tím zamyslet. A není to ještě hotové..
Shako píše:
Myslím, že dobře sis to demonstroval sám, když si "zářezy" konvertoval na Fatepointy, přestože každé dělá něco úplně jiného.
Tohle je ukázkový strawman, byť tě nepodezřívám z toho, že jsi ho udělal úmyslně. Spíš sis neuvědomil, že ses chytil do následující smyčky:
* Sám sis postavil panáka "Marky dělá konverzi 1:1".
* Vydefinoval sis svoje vlastní kritéria na konverzi 1:1.
* Marky ji nedělá, takže tím pádem tvá kritéria nesplňuje.
* A ty to považuješ za důkaz toho, že konverze 1:1, jak ji dělá Marky, je špatný nápad.
Premisa mého postu je jinde: Marky přemýšlí, jak některé - dle něj zásadní - prvky ze hry nějak překlopit, aby hráči dali podobný feeling.
Shako píše:
A spíš si tak vyřešil jednu konkrétní mechaniku MG bez návaznosti na ostatní.
No, jako že ne, ne, ale trochu ano.
1) Minul jsi mechaniku, kterou jsem řešil - nebyla to primárně konverze zářezů ve fatepointy, ale konverze Tahů v Obnovu.
2) Nebylo to bez návaznosti na ostatní věci - naopak, právě znázornění zářezů přes fatepointy je jednou z návazností, která se tam objevila.
3) Ale rozhodně souhlas s tím, že jsem neřešil všechno. Však jsem taky psal, že to jsou nástřely, kam bych mířil a ne kompletní hotová konverze.
Shako píše:
Například zářezy lze utrácet na obnovu i v tahu vypravěče, ale je to "drahé".
Není ve sporu s tím návrhem.
Shako píše:
Krom toho bonusový zdroj v MG jsou ještě body osudu a persony...
... a jejich funkce (bonus nebo reroll) už je nějak reprezentovaná samotnou přítomností FP a Obnovy. Tady je legitimní ptát se, zda to stačí (FP jsou víc ploché) a je nutné doladit výši Obnovy (což jsem psal), ale samozřejmě v tom zahrnuté už jsou.
Shako píše:
- za která se dá například i "tap nature" (český výraz aktuálně netuším) - nicméně výsledek akcí s využítím "tap nature" určitě někdy může být ekvivalentem užití FP ve Fatu.
Mechanicky vůbec ne. "Tap nature" by ve skutečnosti dávalo smysl jako dovednosti, která na sobě bude mít nějak navěšenou featuru "OMEZENÍ MAJETKU" ze stany 110 F4C. Ale to teď střílím od boku, protože ....
Shako píše:
O čemž se třeba nezmiňuješ vůbec.
... protože to byl teprve nástřely, kam bych mířil a tím pádem jsem se fakt zatím nevěnoval převodu každé jedné konkrétní dílčí mechaniky.
Každopádně ale díky za příklad dalšího kousku pravidel, který když zahodíš, tak ukousneš velkej kus autorského záměru - celá osa přirozenosti/lidskosti myši půjde při čistě settingovém převedení do kopru.
Shako píše:
Další ekvivalent FP v MG je například užití počasníka - pokud vyhraješ hody "proti přírodě", tak můžeš určit/změnit počasí na další část výpravy.
To nemá s FP společného nic. Je to jen získání hráčské pravomoci za úspěch postavy.
Shako píše:
Šel bych na ty úpravy tedy spíš "od lesa" ....
So wrong on so many levels, ale v zásadě jsem už vysvětlil proč výše, takže jen krátce shrnutí.
Zadání je převést významné mechanické featury, které podporují pocit ze hry vložený autorem z MG do Fate.
Zkoušet na to jí tak, že hledám, co z MG by se dalo napasovat na mechaniky Fate fakt není dobrý nápad, jak tuhle konverzi udělat.