To všechno je sice hezké a asi i důvod, proč na tvůrce her nebýt zbytečně zlý, ale zároveň je vhodné nezapomenout na to, že fakt, že je vydávání her těžké, ještě neznamená, že nejde na triko tvůrcům, pokud se nepovede. Všichni se potýkají se stejnými podmínkami trhu, všichni zažívají crunch, všichni mají sponzory, producenty atd. co jim dýchají za krk a chtějí mít produkt co nejdříve na pultech atd. A všichni se s tím musí nějak vyrovnat a pokud to nedokážou, jde to na ně. Konečnému čtenáři a zákazníkovi může být ukradené, jakou opičí dráhou museli tvůrci proskákat, aby ten konečný produkt vydali a nakonec nemají vůbec žádnou morální či jinou odpovědnost být k tvůrcům shovívaví jen proto, že to "nemají jednoduché". Pro mě jako čtenáře je důležité jen to, jestli to, co kupuji, je dobrý produkt a jestli za něj platím férovou cenu. Ne překážky, které musel tvůrce překonat, abych si jej od něj mohl koupit. Ano, pokud to je přiměřené, tak se to může projevit právě na té ceně, rozhodně si ale neřeknu "No produkt za moc nestojí, ta cena za něj také není moc spravedlivá, ale nebudu moc kritický, protože to ti autoři neměli jednoduché." A to ani nemluvím o tom současném trendu vydávat neúplné produkty a dodělávat je až později (což u digitálních produktů bývá ještě docela snesitelné, ale u fyzických příruček mě opravdu příliš neutěší, že si můžu koupit novou, která už teda bude dotažená).
Uvědomovat si, že game developement není peříčko a jaká jsou všechna jeho úskalí je pro nějaký insight asi fajn (což tady ale pro většinu lidí žádná velká informace není; představovat si, že tu kritici her nemají žádné povědomí o tom, jak problematické může být vydání hry, je podobně krátkozraké - a ostatně vůbec to, že to povědomí mít musí), ale z hlediska konečného díla už je to poměrně druhotné, pokud je to vůbec podstatné.