sirien píše:
Xyel píše:
že se bude hrát hodně dlouhá kampaň
A... co to s tím má společnýho?
Že u kouzel řeším to, aby byla použitelná v co nejvíce typech sezení a zároveň to, že s nimi budu muset žít i za několik úrovní. To jsou dvě věci které se třeba u one-shotu vůbec neřeší již z povahy věci a konkrétně v tvé argumentaci citím to, že se hodně odrážíš od jednoho one-shotu.
sirien píše:
Xyel píše:
A z tohoto pohledu je třeba misty step naprosto mvp kouzlo, protože je dobré ve většině scénářů co jsem napsal.
Ok, chápu, až pudu hrát s Xyelem, musím si vzít Misty step. Informace sice užitečná, ale v obecné rovině diskuse nějak míjim její význam...
Zkusím to napsat obráceně - misty step je velmi populární kouzlo, protože je dobré v následujících scénářích hry: stealth, malý boj, hromadný boj, lov monster, přežití v divočině, pronásledování, utíkání a dungeon crawl. Vše od 3tí do 20té úrovně. Z tohoto důvodu jsem ho použil jako příklad. Lepší?
Celkově, pokud to chceš brát tak, že užitečnost kouzel nemá smysl řešit, protože očekáváš že DM bude dělat sezení tak, aby se ti do nich kouzla hodila, tak je to tautologie kde není moc o čem diskutovat.
Pastýř příběhů píše:
Drobný dotaz. Kouzelnické triky, úroveň 0, lze sesílat naprosto neomezeně, libovolněkrát za sebou?
Čím se potom liší kouzelník od lukostřelce. Jeden pouští do bitevní vřavy šíp za šípem a ten druhý třeba jeden mrazivý paprsek za druhým.
Pokud je to tak, hrozně to v mých očích magii degraduje a její výjimečnost klesá k nákupu rohlíků.
Ano, lze. Rozdíl je v tom, že lučištník s tím bude prakticky vždy lepší než kouzelník na stejné úrovni, výměnou za což má kouzelník těch zbylých 90 % kouzel, které cantripy nejsou.