Setting je koncipovaný tak, jak ho udělá DM. Drak v bažině prostě bydlí a má za poskoky drsné lizardfolky lvl 16 dejme tomu. Lidi z nich mají bobek, a nelezou tam, drakovi stačí pravidelný přísun zlata a občas krasavice pro pobavení. Družinka se tam může vypravit, ale DM je varuje, že nejspí zkončí na rožni a ono jó... něco jako když ve WoWku vlezeš do zóny, kde na to nemáš... druhá možnost je pak že se ti scaluje celý svět a objevují nebo mizí potvory (respektive se všichni tváří, že jsou mimo záběr).
Co se příkladu Yushanu týče, tak by se asi mělo poznamenat, že setting je na tohle stavěný, ale většina settingů s Epic tak nějak nepočítá. V Realmsech je dost mocných mágů a jiné takové verbeže, ale některé hráče z toho chytá psotník a klejí, že nemůžou otočit šutr, aby za ním neseděl nějaký Elminster. Jak by to vypadalo, kdybys hrál Exalted systém a začal jako mortal usmrkanec? Kolik bys toho musel přejít, než by jsi došel k solarskému stupni síly (za předpokladu že by se na něj mělo sednout exaltování spíš jako potvrzení stattu, než jako zdroj všeho)?