Pohled do minulosti a budoucnosti

Článek ze série Legendy a znalost
Napsal ShadoWWW

Pokud jste to ještě neudělali, přečtěte si prosím toto oznámení od Mike Mearlse (oznámení, že vyjde nová edice, pozn. překl.).

Nyní tedy máte lepší představu o tom, na čem dělám. Pro mnohé z vás to bylo jenom potvrzení vašich domněnek. Můžu vám říct, že bylo velmi vzrušující a podnětné vybudovat tento projekt od základů - a bude to napínavé i nadále.

Samozřejmě na tom nedělám sám. V této části projektu na tom spolupracuji s mnoha skvělými lidmi z Wizards of the Coast. Většinu času jsem strávil se dvěma výbornými vývojáři, Brucem Cordellem a Robem Schwalbem. Je to týmová práce a jak se budou věci dále vyvíjet, nabereme více talentovaných vývojářů a redaktorů.

V následujících týdnech a měsících chci pohovořit o některých cílech, které vytyčil Mike ve svém oznámení. Avšak tento týden chci jen vypíchnout, co si myslím, že je vskutku vzrušující na návrhu nové iterace hry.

První a nejdůležitější bod, jak řekl Mike, toto není další výstřel v takzvaných edičních válkách. Toto není pokus o to, abyste hráli Dungeons & Dragons novým způsobem. Toto je hra, kterou už hrajete, bez ohledu na vámi preferovanou edici či verzi. Cílem je pojmout všechny formy zážitků z D&D a žádný nevynechat. Představte si hru, kde byla vydestilována základní podstata D&D do velmi jednoduché, ale přesto zcela hratelné hry. Nyní si představte, že vám taková hra nabídne modulární, volitelné doplňky, které vám umožní vytvořit si postavu, kterou chcete hrát a současně umožní Dějmistrovi vytvořit hru, kterou chce vést. Chcete jednoduchá pravidla pro příběhovou hru? Máte je mít. Chcete taktické souboje a složitá střetnutí? Můžete je mít také. Chcete ultra-přizpůsobitelnou tvorbu postavy? To všechno v ní je.

V této hře hrajete to, co chcete hrát. Naším cílem je dát vám pro to nástroje.

Tento nový přístup vychází z jednoduché myšlenky. Ve své podstatě D&D není o pravidlech. Je o podílení se na vzrušujícím fantasy dobrodružství. Pravidla jsou pouze prostředky, aby se to mohlo dít. Nejsou konečným řešením sami o sobě. Většina z nás hraje kvůli příběhu, který z našich her čiší. Povídáme o ústech zeleného ďábla v Hrobce děsu. O ďábelských plánech Strahda v Ravenloftu. O zbabělém koboldovi Mípovi v Tmavé citadele. Takové příběhy nás spojují. Jako D&D hráči bychom neměli dopustit, aby nás rozdělovaly preference pravidel. Konec konců máme mnohem víc společného než rozdílného, třebaže někteří z nás preferují jednoduchý styl staré školy - Basic D&D, a jiní preferují pečlivě vyvážený elegantní styl 4. edice - nebo cokoliv mezi tím.

Pokud je ale tento nový pokus stejný jako vaše oblíbená předchozí verze pravidel, proč ho hrát? Zaprvé věříme, že se vám bude líbit ona destilace věcí, které činí D&D hrou, kterou všichni milujeme, do jednoho uceleného balíčku s možností vybírat si libovolně další možnosti.

Zadruhé - a to zní tak šíleně, že tomu teď nejspíš nebudete věřit - navrhujeme hru, ve které si každý hráč nebude muset vybírat ze stejné množiny možností. Opět si představte hru, kde jeden hráč má jednoduchý deník postavy, ve kterém má zapsaných jen několik věcí, a hráč vedle něj má spoustu různých dovedností, odborností a zvláštních schopností. A přesto mohou spolu hrát stejnou hru a vše zůstává víceméně vyvážené. Váš kamarád, který miluje 1E, může hrát ve vaší hře ve stylu 3E a nemusí se zabývat všemi možnostmi, které nepotřebuje, nebo se jimi prostě nechce zabývat. A obráceně. Vše je na vašem rozhodnutí.

Konečně, zajímá nás váš ohlas, který nám poskytne potřebná vodítka, kudy se dál ubírat. Vy sami můžete být součástí formování, kudy se má D&D ubírat. Chtěl bych velmi zdůraznit, že budeme provádět rozsáhlý playtest a podporovat otevřenou diskuzi o svých nápadech na tuto iteraci D&D. Od našich hráčů chceme skutečný ohlas, protože pokud je cílem vytvořit hru, kterou budou chtít hrát všichni hráči D&D, tak to nebude fungovat, pokud nebudeme opravdově naslouchat širokému spektru D&D hráčů. Tak o tom řekněte svým kamarádům. Povězte o tom tomu chlápkovi z ulice, který stále hraje OD&D. Řekněte o tom té holce z obchodu s hrami, která odešla od D&D hrát jiné systémy. Chceme naslouchat i jim. Rozšiřte tu zprávu!

Autor: Monte Cook
Napsal ShadoWWW 20.01.2012
Diskuze k tomuto článku již probíhá, můžete se přidat zde.
Obsahuje 49 příspěvků.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.14563894271851 secREMOTE_IP: 18.227.48.131