Gurney píše:
alef0, sirien: Já jsem jen poněkud skeptický k tomu, že jakákoli žánrová hra hned potřebuje speciální, žánr podporující mechaniky.
Když se vrátíš k tomu co sem napsal, zjistíš, že tvrdim totéž...
alef0 píše:
Stačí si vymeniť zážitky z hrania: zober napr. samurajov v Mountain Witch a v d20.
MW: nevybavuju si žádnej samuraj feeling, nevybavuju si žádnej orientální feeling, ani nic podobného. Kdybysme to hráli s templářema co dou krouhnout satanistu na podkarpatských blatech, s vikingama ve stylu 13th Warrior nebo s kovbojema co dou na zlého apačského náčelníka, bylo by to totálně ukradené - feeling té hry je prostě jen o intrikaření, pletichaření a vzájemném podrážení a důvěře.
Takže v tomhle směru d20 wins.
Podobně Tvoje opěvování specifických her ze své herní zkušenosti - tuhle generalizaci si můžeš strčit někam, protože mám adekvátní zkušenosti těm Tvým a narozvinu když si mám vybrat, sáhnu takřka automaticky po generickém systému, protože obvykle mnohem lépe řeší přenost fikce-mechaniky-fikce pro libovolnou situaci, zatimco specifické systémy často v různých situacích generují něco co bych nazval mechanickým paradoxem, kromě čehož jsou navíc mnohdy nechutně omezující.
Různé malé a specificky orientované hry vnímám jako přínosné ve smyslu toho že tvoří hezký testovací prostor pro experimentální mechaniky a přístupy, což může bavit různé teoretické a indie geeky (ve smyslu geeky i z pohledu RPG geeků obecných, aby bylo jasno), ale pro praktické hraní jsou obvykle k ničemu.
Jinak GURPS jsou stále relativně hrané, podobně d20 modern. Bohužel to nelze pořádně prokázat nebo demonstrovat v číslech, protože to co máme k dispozici jsou čísla prodejnosti, nikoliv hranosti - a to spolu vůbec nemusí souviset.
Alnag píše:
které bylo celé postavené na d20 systém filosofii a vážně míněném pokusu o maximální prostupnost mezi hráči, žánry atd.
A pátá edice... iterace... whatever... se naprosto doočíbijícím způsobem touží až křečovitě vrátit zpátky k oné universálnosti, přičemž právě tuto universálnost deklaruje jako svou hlavní devizu, nejspíš aby vrátila zpátky fanoušky kteří ji po odklonu ke 4e opustili...