sirien píše:
...a stejně, jako píšeš cosi o jednotnosti mechanik, ale přitom zjevně nemáš přehled v historii toho, jak se ten design vyvíjel a proč,
ale tyhle povídačky, to je legrační ... mít o něčem přhled a dělat z toho závěry stejné jako ty, to jsou dvě různé věci.
Celá ta debata, abychom si to upřesnili, se vede o tom, co je špatného na DrD pravidlech. Nejedná se primárně o debatu a dnešním gamedesignu, nejedná se ani o debatu o tom, co je a co není lepší. Debata je o tom, co bylo špatné na pravidlech DrD.
Tys přinesl některé argumenty. Které to hodnotí z tvého dnešního pohledu. (a nebazíruj na slovech "tvého" a "dnešního")
Moje argumenty jsou takové, že s některými těmi tvými základními body nesouhlasím. Nevidím zásadní problém v tom, že DrD bylo z tvého pohledu obtížně rozšiřitelné a používalo roztříštěných mechanik. To, samo o sobě nedělá z těch pravidel špatná pravidla. Prostě tvůj postoj "pravidla používají roztříštěné mechaniky" neimplikuje rovnou to, že jsou to špatná pravidla. Tečka.
Když tu byl dotaz na konrkétní problémy, tak se vyskytlo třeba:
Píše:
šestka - hážeš znovu + zranění se počítá přímo z hodu na útok. Snaha dodat do hry kritický úspěch, která podle mě dělá bordel v matematice, lepší by bylo mít útok a zranění jako oddělený hod.
Obrovská náhoda při tvorbě postavy. Což je docela nešťastné, když spousta zkušeností se získává z boje. Když je pak jedna postava, které se vůbec nedaří zasahovat, tak nedostává zkušenosti -> ostatní jí utečou na vyšší úroveň -> je ještě slabší a dostává o to míň zkušeností -> je víc a víc pozadu.
Okamžitá smrt. Postava má 1 život a je stejně funkční jako postava na plných životech. Dostane ránu za 1 život a je okamžitě mrtvá.
První bod tu hru sám o sobě nekazí. Jsou i horší způsoby vyhodnocování zásahu/zranění.
Druhý bod je klasická věc, která se už od dob oDnD řeší houserulemresp několika housruy (manuální přiřazování/pointbuy + rovnocená distribuce XP v družině / ignorování XP úplně a postupování na jiném principu) a nikdo s tím nemá problém. Tu větu, kterou dneska píší autoři do všech pravidel "když se vám to nelíbí, tak si to upravte, žádný problém", si do DrD dokáže domyslet každý.
Ano, bylo by hezké, kdyby toto bylo zmíněno přímo v pravidlech ... ale zase, je to naprosto standardní hack, který dělají hráči u mnoha systémů.
Třetí bod je řešen přímo v pravidlech ... akorát že *volitelně* ... to je jako problém?
Atd.
Takže dohadovat se o tom, kdo je a kdo není expert na gamedesign, jeho historii a současnost, je prostě mimo předmět této diskuse. Zkus na to založit samostatné vlákno.
Argument "toto nejsou dobrá pravidla, protože dobří to dělají jinak" nefunguje.
Že je problém argumentovat věcně, už tu bylo zmíněno, je možné je to jen zopakovat.