Aegnor píše:
Většina současných systémů řeší trhání skupiny tím způsobem, že i soukromé věci se odehrávají před všemi (a spoléhá se na to, že to hráči dokáží odfiltrovat).
Ano, to jsem zavedl do našeho hraní i u starého systému DrD ... aspekty jsou 2:
1. odpadá trocha toho "tajemství" ... "vím něco, co ostatní ne" ... což je hodně silná droga pro některé hráče
2. odpadá také spousta žárlivosti a odsudků, vyplývajících z bodu 1 (ze strany těch, kteří mají pocit že "vědí méně")
Píše:
Tak třeba mě přijde Alchymista jako poměrně nezajímavé povolání. Minimálně na začátku je to v podstatě Offtank/střelec, co má pár drobností, které MOHOU pomoci (ale nemusí). Nic extra zajímavého.
Tím, že mu dali znalost všeho od začátku (a ne jako jiné systémy jen pár receptů za level), tak z něj udělali "všeuměla" ... může lézt po zdech, může otravovat, může léčit, může se metamorfovat, může hledat skryté věci, může posilovat druhé ... atd. atd. ... to je pro mnohé hráče velmi zajímavá "role"
Sirien: tak napiš do diskuse k 5E, v čem ti design 5E přijde tak moderní a odlišný (když jsi zjevně nefailnul ten Wis check) ... protože kromě počtu skilůů je tu stále:
* hod na útok proti statické hodnotě (žádná obrana až na výjmy přes reakce)
* skillchecky / abilitychecky
* savy
to zůstalo prakticky stejné .. změnil se výpočet bonusů, jak roste s úrovní.
co dál?
Píše:
Ne, Asterion byl naprosto nezávislá iniciativa kterou Altar přijal.
to se nevylučuje ... Alter to přijal a tím se to pokusil definovat. toť vše
Píše:
S těma knězema a Lovecraftovskou magií? :)
Ne, myslim, že to tam prostě jen nebylo, protože tam prostě neni všechno, na co můžeš pomyslet.
Mýlíš se. Religiózní důvody byly a byly silné.
dobov0 reakce si jist2 n2kde dohled83, nam8tkou t5eba>
http://www.bbc.com/news/magazine-26328105
https://en.wikipedia.org/wiki/Dungeons_%26_Dragons_controversies
Ad theurg ... vidíš, a přesto mnoha lidem ta "nepružnost" nevadila a hráli theurga rádi ... sice si třbea neužili mco v boji, ale jinak měli jejich postavy otevřený přímý a velmi silný kanál přímo k MOCi. Což žádná jiná classa neměla.
ad alchymista obecně ... mě právě některé moderní přístupy k řešení alchymisty neseděj. Nechci za každouc enu chlápka, který svoji alchymii bude využívat v každym encounteru, k boji atd.
hroznej opruz je to třeba u PF ... který jakože vytvářej nové classy, ale ve skutečnosti jen udělaj trochu jinou mechaniku pro sesílání furt těch stejných kouzel (+pár drobných výjimek navíc) ... když budu chtít sesílat fireball, tak si vezmi wizarda nebo sorcerera ... nepotřebuju alchymistu, kterej bude sesílat taky fireball, ale "jinak"
Zase u DrD (aspoň tehdy) nevadilo všem, že "nezáří v každé scéně", resp. "nemají co smysluplného dělat v každé scéně". Nehcci zas znova rozebírat proč to tak bylo a že to tak nebylo vždy atd. Ten styl hraní prostě tehdy takovej byl. Kdyby to nevyhovovalo nikomu, tak si nikdo nebral alchymistu ...