Bouchi píše:
Srovnávání s devadesátkama IMHO nemá moc smysl, tehdy byly RPG zjevení, něco úplně nového, úžasného.
Ale jakou komunitní aktivitu generovalo DrD 1.X dejme tomu v letech 2005-2010?
Jestli dobře googlím, tak experti vyšli někdy v roce 1996. Verze 1.6 podle wiki vyšla v roce 2001. V roce 2005 vyšla podle wiki pluska, takže v té době už se DrD 1.X nedalo dost dobře považovat za vlajkovou loď s plnou podporou nakladatelství.
Bouchi píše:
Tohle je dost zavádějící tvrzení. Řečeno stručně - a už jsem to psal mnohokrát - přepracování DrD 1.X, které by odstranilo hlavní problémy (z nichž řadu si s sebou nese od začátku přímo v jádru) a zohlednilo nejčastější výhrady, by výsledek posunulo dost směrem ke koncepci DrD+. Tím pádem považuji za smysluplnější přepracovat DrD+.
Však já vím. Pro případné oživení DrD 1.X to podle mě znamená přesně to, co jsem napsal.
Ad to přepracování plusek: To sice na první pohled dává smysl, ale podívej se, co různí lidé nezávisle píší o použitelnosti plusek. A dále kolik lidí se nadšeně vrhlo do pokusů o remake 1.X vs kolik se jich zabývá pluskama.
Nevím, jak tobě, ale mně to celkem jednoznačně zní tak, že pluska drtivá většina hráčů považuje za slepou vývojovou větev, a že nadšení hráčů (které je po té spoustě let pořád ještě živé!) jednoznačně směřuje k DrD 1.X. A tedy že z plusek má smysl brát obsah a zajímavé nápady (třeba Bestiář je celkově dobře hodnocený), ale rozhodně ne brát je jako základ pro nová pravidla.
Teď už je to teda asi jedno, Altar si v tomhle ohledu nechal ujet vlak. Za chvíli vyjdou JaD a díra na trhu přestane existovat.