Aegnor píše:
Tak se rozhodni - jedním hodem zabít postavu, nebo jedním hodem výrazněji ovlivnit boj?
Obojí je špatně. Když je to uděláno bez jakéhokoli citu a jakékoli logiky.
Aegnor píše:
Výrazně zraněný hraničář - stále může utíkat...
A přežije výrazně zraněný hraničář to "kolo volných útoků", které na něj ten zlobr bude mít? (S tím, že ten hraničář bude mít ještě nějaké postihy za nebránění se zbraní.) Protože to je asi ten hlavní důvod, proč s Jersonem tvrdíme, že "v DrDu prakticky utéct ze souboje nelze".
Aegnor píše:
...může mít haluz zase na své straně...
Čekal jsem, kdy s tím někdo přijde. Že když má jedna strana haluz, tak ta druhá čeká zase na tu svoji. Takže vážně o tomhle ty souboje mají být? Vážně je dobré mít tu hru takovouhle?
Aegnor píše:
...může mu někdo pomoct...
Jednak nevím, jestli jsi ten příklad myslel jako souboj 1v1, ale i kdyby tam bylo postav víc, tak pomoct... Jak? Myslíš pomoct při ústupu, nebo pomoct při boji? (Protože jestli při boji, tak v takovém případě předpokládám, že hraničářovi bylo v útoku "pomáháno" i před tím, než dostal ten velký zásah. A pak...? Pak se tím velkým zásahem veškerá soubojová strategie musí změnit. Takže ta pomoc se zase musí přesměrovat jinam, atd.)
Aegnor píše:
Souboje můžou bejt rychlý, můžou bejt smrtelný, můžou bejt i o štěstí.
Hlavně ale, když jsou zábavné a smysluplné.
Aegnor píše:
Chápu, že se ti nelíbí soubojový systém, který může být rychlý a ovlivněný náhodou, ale stále to není objektivní chyba.
Podívej se do jiných her, jak je critical hit (to je asi to slovo, které tu všichni hledáme) udělaný tam. A řeknu ti, že ve starém DrDu je udělaný asi nejhůře, jak jsem kdy viděl. (Ačkoli sám asi nejsem úplným fanouškem critical hitů obecně. Ale to je vedlejší. Když jsou ta pravidla udělaná rozumně, tak proč ne.)
Aegnor píše:
Ne, řeknu, že elf hraničář, který šel sám na zlobra, je idiot.
Ale kdyby hodil ty čtyři šestky on, a zlobra zabil, tak to by pak byl za největšího hrdinu v kraji, že? ;-)
Tím chci říct, že tohle mi jednak zavání takovým tím "pobitvěgenerálstvím" a za druhé: Vážně si chceš tedy sám vyvracet svůj vlastní příklad?
Tarfill píše:
Haleď a co když to nešlo? Co když to tou dobou prostě nebylo v takovém podvědomí, že si to lidi museli uvědomit až právě tím hraním a až postupem let se začal klást větší důraz na psaní pravidel jako takových... To je prostě Evoluce... Chápeš?
Ano. A právě proto bych rád viděl tu evoluci také mezi verzemi DrD 1.0 a DrD 1.6. Že byla první verze plná podivností, to ještě může být (to nikomu zase tak příliš nevyčítám). Ale že plná podivností je i verze 1.6. (po mnoha letech testování/hraní se skupinami na Gameconu a všude jinde, po mnoha číslech časopisu Dech Draka, po mnoha vydaných modulech (Taria, Asterion),...), to už je poměrně bída... :-/
(Každopádně jestli se v prvotních pravidlech opravdu píše to, co píše Loki, tak to je teda síla (!!!) :-D)