LokiB píše:
Vyjadřuješ se neustále jasně - chceš jinej systém ,kterej nebude fungovat jako DrD, ale bude fungovat jako chceš ty.
Ale kdeže. Vždyť jsem psal, že dungeon crawl či hack&slash (a vlastně libovolnou fantasy kampaňovitou hru) si rád zahraji. Když je dobře udělaná.
LokiB píše:
V DrD si můžeš tu zuřivotst a brutalitu zahrát pusou, sílu si můžeš představit ...
Tady mi přijde, že jsi opustil svůj "tábor". Zahrát zuřivost a brutalitu pusou? V DrD? To mi spíš sedí na nějaké ty Střepy snů a narativní hry. Jako zástupce DrDařů bys měl hned říct, že minotaur na to všechno bude mít podrobně popsané zvláštní schopnosti (třeba schopnost Berserkra od Bojovníka), atd. Ale ok. Později to zmiňuješ (viz ještě níže).
LokiB píše:
Co na to říct. Jsou tedy pro tebe všechny systémy s explodjící kostkou zabugovené. Ok. Pro mě ne.
A proč pro tebe ne? V čem vidíš tu skvělost? V čem vidíš tu zábavnost? V čem vidíš ty výhody?
York píše:
Opakování hodu při šestce není pro systém DrD nijak zásadní, takže fakt nevím, co tady řešíte. Není to dobré pravidlo, ale jde jednoduše zrušit, aniž by bylo potřeba cokoliv dalšího měnit. Problem solved.
Ano. Jeden ze sta problémů Dračího Doupěte by mohl být solved.
Já už jsem ale předeslal, že těch pár věcí, které jsem napsal, jsou jenom špičkou ledovce. Takže ono toho je víc, mnohem víc... Ano, se zkušenostmi, které nyní mám, si každý jednotlivý problém asi dokážu vyřešit/odstranit, ale když je těch problémů na desítky, tak... Chce se mi? Chci opravovat desítky děr a podivností? Nebo si raději vezmu jiný systém (a ušetřím si tak práci)?
Takže ono to je asi tak, že začátečník chyby pravidel buďto nevidí, nebo je opravit neumí (nemá dostatek zkušeností), a zkušený hráč je sice opravit umí, ale nejspíš se mu do toho chtít nebude a díky své zkušenosti (a rozhledu) si rovnou raději vezme jemu vyhovující systém.
York píše:
Vysvědčením pro autory jsou statisíce nadšených hráčů.
A kolik statisíců hráčů odcházelo zklamaných, to taky víš?
York píše:
Pravidla, která by šla udělat líp, najdeš úplně v každé příručce. Dokonalá hra je utopie.
Ano, dokonalosti nelze dosáhnout. Ale zase jako tímto omlouvat paskvily (a nesnažit se o lepší produkt) také nelze.
LokiB píše:
To, jak je minotaurova zuřivost a brutalita promítnuta do mechanik, záleží na tom, jak si nastavíš minotaura
Když mu dáš možnosti berserka (zuřivost) a nižší úč a vyšší útočnost (brutalita), tak mi přijde, že přes moje předchozí prohlášení, si můžeš dané vlastnosti do bestie celkem mechanicky zanést také.
Ano, není problém ho mechanicky udělat. Klidně mu dej i božskou Sílu 31/+10. Problém je v tom, že já ho v tom souboji třeba začnu zatlačovat a on si najednou hodí pět šestek za sebou a zabije mě. A to je nuda. Ne proto, že mě zabil, ale proto, že se ty tebou udělané mechaniky (berserk, vyšší útočnost, božská síla), třeba ani dostatečně neprojevily, nebo prostě nestihly projevit. Takže to je to, oč tu běží: Ta explozivní kostka nadělá v souboji paseku, ať už ten minotaur kdejaké skilly vymyšlené má či nemá... Je to pak de facto jedno. To jenom chudák PJ je tak dlouho vymýšlel... (Aby pak byly třeba k ničemu.)
Jerson píše:
(Nehledě na to že nevím, jak jsi spočítal průměr z nekonečně vysokého čísla, které padne s nenulovou pravděpodobností)
To je mnohem menší problém než všechny problémy Dračího Doupěte.
LokiB píše:
Toto je zrovna ten příklad, kdy to je imho opravdu blbě a metaherně hráno od PJ.
Tohle "zamlouvání" jsme si už, doufám, vyjasnili, ne?
(a) Jerson říkal, že v místnosti byly dvě krysy a hráčské postavy byly také dvě. Každá z krys zaútočila na jednu hráčskou postavu. (Proč? Třeba i proto, aby si každý z hráčů "osahal" souboják.) Takže kde to je metaherně zahráno špatně? Jak bys to metaherně zahrál ty?
(b) Navíc já jsem psal, že si tam klidně představ válečníka s deseti životy, jdoucího v první linii, připraveného chránit ostatní. Krysa hodí 6+6+5 a válečníka na místě zabije. Taky mi v tom někde najdeš "metaherní blbé zahrání"?
Mě prostě přijde, Loki, že už tak nějak zaseknutě opakuješ stále totéž, vnímáš DrD jako "písmo svaté", které "přece musí být nadesignováno dobře" a přes to nejede vlak. Ale ono, ruku na srdce, někdy se prostě musíme smířit i s tím, že i špatné hry existují. (Viz třeba Astrální doupě nebo Končina. To bych chtěl vidět, jak bys obhajoval...)