Dalcor: Budu ti s dovolením oponovat, čistě aby řeč nestála, ano?
Dalcor píše:
Jenže, tohle jaksi pravidla postrádají. Úplně chybí apk z čeho je složený okolní svět.
Ne tak docela. Jednak tu máš defaultní setting - points of light a pak když nahlédneš do monstráku, zjistíš třeba jak vypadá typická stráž u brány... (human level 3 soldier, anyone?)
Dalcor píše:
Power level hrdinů je roven power levelů jeho oponentů, aby hra za něco stála.
Nikoliv, to byl ve 3e a tam sis nestěžoval. Je to právě naopak, když se podíváš dobře, zjistíš, že power-level jednotlivých protivníků, nejsou-li to extra bossové je výrazně nižší než power-level postav a že v souboji 1:1 vždycky shoří. 4e akcentuje boj proti množství protivníků a jednotlivý protivník je tudíž slabší než běžný hrdina. Takže platí, že power-level skupiny protivníků je roven power-levelu hrdiny. To jsme ale hned někde jinde.
Dalcor píše:
Tak jak to že ještě nevládnou orkové?
A oni nevládnou? Tak za prvé - civilizace je v troskách. Zbývají jen ostrůvky (ty body světla). Všude jinde vládnou různé nestvůry, orkové a taková havěť. Cesty jsou nebezpečné a jen hrdina si na ně může troufnout. Orkové vládnou, ale jen skrze masu, kterou si můžou dovolit nasadit.
Dalcor píše:
Když jsem se s bratrem o DnD 4E bavili došli jsme k závěru že asi nejblíže lze DND provnat s Exalted.
Souhlasím. Čtvrtá edice je hodně Exalted.
Dalcor píše:
Bohužel kde Exalti vyhrávají díky tomu že shra dostává další rozměr díky skvěle anstavenémua důraznému propojení se settingem, je DnD 4E pseudogenerickou hrou, kde snadmůžeme očekávat jen nasazení v pseudo-středověké fantasy (FR) a hororu (ravenloft).
Uvidíme. Já myslím, že v propojení se settingem nebude až takový problém. Konkrétně co se týče Dark Sunu jsem slyšel (na fórech) hodně hlasů, že se na něj 4e výborně hodí (lépe než např. 3e) a tedy nevím, co si mám myslet. Taky z náznaků mezi řádky se mi zdá, že WotC pomýšlí na vydání Dark Sunu pro 4e. Skutečně nevím jak to je a nechci tohle předjímat. Každopádně pokud se někomu líbí Exalted nic proti tomu. Jsou i lidé, kterým se líbí 4e. Myslím, že dokážeme žít vedle sebe. :-D
Dalcor píše:
Ta hra je dělaná čistě an Dungeon Crawl a heroická H'n'S dobrodružství.
I to je možný přístup jak hrát D&D. Pokud si dobře vzpomínám přes kopírák totéž jsem slýchal o 3e. Přesto jsem v něm odehrál hry, které dungeon neviděli ani z dálky, boj byl zřídkavou záležitostí a došlo i na ta tolik populární "morální dilemata". Co chci říct je, že pro spoustu lidí je vysloveně jedno, na co je hra dělaná. Důležité je, co s ní udělají. Člověk může být buď pasivním příjemcem toho, co mu okolí nadělí nebo jej aktivně utvářet tak, aby odpovídalo jeho představě. Ve vztahu k RPG preferuji tu druhou roli, ale rozumím komukoliv, komu vyhovuje ta první.
Dalcor píše:
Ano mág tu může být kulometem kterému nedojdou kouzla, ale to se ajksi vytrácí kouzlo hraní mága jinak než jako kulomet.
Čistě ze zvědavosti, vzpomínáš si na jednu nějaké literaturou či filmem zdokumentovanou scénu, kdy mágovi dojdou kouzla. Třeba Raistlin řekne, tak a finito. Došla mi kouzla. Karamone podej kuši? Protože já ne. Ale neříkám, že takové nejsou. Jenom se mi prostě nic takového nevybavuje. Chtěl bych hrát hru, která tak trochu kopíruje literaturu či film v tom, jaké jsou možnosti a limity hrdinů, jen si nejsem jistý, že tento druh limitů ve hře je. Jiná věc je, že mág třeba nemá to správné kouzlo pro danou chvíli, ale že by neměl žádné kouzlo... hm...
Dalcor píše:
Hrdinové jejichž power level je několikanásobně vyšší než je průměrný trávníkář musí mít odpovídající protivníky. Jenže ty tedy automaticky musejí mít také power level na vyšší úrovni.
Pomíjíš možnost, že protivníků je víc. Takoví Starship Troopers. Průměrný mariňák brouka v pohodě dá, ale když je brouků hodně...
Dalcor píše:
Mág vybíjející celé generace králíků, umění lovit dávno zapomenuto, protože není potřeba...
To zase závisí na výjimečnosti toho daru. Mág může být s to zabít jakéhokoliv králíka, kterého spatří (i když missile teď nemá automatický zásah), ale na druhou stranu, zapomenout umění lovu lze ve chvíli, kdy toto umí každý. Pokud je takový mág jenom jeden pak asi sotva. Jde tedy o to, jak jsou hrdinové vzácní resp. výjimeční. Znovu připomínám - antické eposy. Hrdinové jsou nadmíru zdatní, ale je jich jak šafránu - ergo - nic se neděje. Je to chyba zobecnění, že pokud můj mág něco ... pak každý mág něco...