MarkyParky píše:
A zároveň konstatuju, že bych byl mimořádně zklamaný já, kdybych po nějakém takovém kombu od GMa dostal odpověď: "Aha, takže jeho figurka se přesunula sem, má nevýhodu, sebrali jste mu 421 HPček, ještě 128 jich zbývá, další kolo."
Drápalík taky přežil, když ho přejel kombajn, dokonce se mu skoro nic nestalo, měl prostě kliku.
Já bych byl zase zklamaný, kdyby mi GM řekl, že protivník má 549hp, my mu vzali 421, tak mu těch 128 navíc škrtne, protože si myslí, že by to už mohlo stačit. To si nemusel na nic házet a rovnou nám říct, že se mu náš plán líbí, tak ať si popíšeme, jak jsme vyhráli.
On by to ten GM asi popsal kapku jinak. Popsal by, jak je ten čaroděj překvapený, spadla mu brada, místo sebejistoty z něj čiší strach, má rozpáraná záda, ale na poslední chvíli ho zachránil jeho magický štít a rozhlíží se po místnosti, co by mohl použít proti vám, protože vás silně podcenil a nemá na vás. To je epický popis.
A že jste neuspěli? GM by svým rozhodnutím pouze znevážil rozhodnutí hráčů a jejich taktiky. Hráči si připraví taktiku, hráči hrají své postavy, ale GM je podvede, jejich vklad do hry odignoruje a vloží do hry místo jejich vkladu svůj. Místo, aby fér řekl, že taktika byla dobrá, ale protivník měl prostě kliku nebo lepší přípravu.
Btw tohle byl důvod,. proč jsem navrhoval, aby přípravné akce mohly ovlivnit i zranění. Aby byl rozdíl, jestli čaroděje srazíš do kombajnu, nebo jestli ho pro to několik akcí připravuješ a pak ho srazíš. Pak bys měl větší šanci, že mu těch 549hp vezmeš.