Dukolm
26.9.2014 20:27
Nightfall
Grey Council

"neviditelné" (s uvozovkami), uzamčené jen pro členy skupiny

Feature list spreadsheet

Midday which never was

Součet článků v klíčích

dev

Call #1
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
22.3.2015 13:58 - Gurney
To je jinej článek, ale point taken
2.4.2015 20:01 - sirien
See what I have done? :) Takhle žlutě nám to tu nesvítilo už roky :D

Předpokládám, že Alwaernovi Bohové zuřivosti se k tomu brzo rozsvítí taky...

...takže by to mělo na aspoň měsíc, možná dva vystačit a já mám sám za sebe splněno a konečně můžu jít kurva dopsat tu podělanou diplomku.

(doufám, že se v mezičase objeví i něco jiného, než tahle moje sérka :D )
3.4.2015 19:03 - sirien
Tak jsem neodolal a dorazil jsem ještě dva další články, co jsem měl rozdělané před finishem... Kdyby to zveřejňoval někdo jiný než já:

- První díl hororu má v interní poznámce detaily ke svému zveřejnění
- Před hororem je potřeba poslat ven RPG Scénáristiku: Co se kdy stane?
- Kromě hororu a základního GUMSHOE v Kostce tam nejsou přiřazené obrázky, tak tam prosím kdyžtak nějaké dejte, ať to nemá nudné defaulty.

Obecně nejvhodnější řazení by asi bylo poslat ven GUMSHOE, pak Scénáristiku, průběžně další GUMSHOE hry v týdnech s dalšími články (ať se to střídá) a pak nějaký týden extra vyhradit pro ten horor.
5.4.2015 20:23 - Gurney
sirien: Awesome, už jsem přelouskal GUNSHOE a vypadá to fakt výborně, hlavně když chceš rozjet hru a potřebuješ nějaké rychlé shrnutí pro hráče.

Jinak dotaz na Dukolma - dá se nějak jednoduše hacknout Kostka, aby se články ukazovaly v boxu aktualit ještě než někdo napíše první příspěvek?
5.4.2015 21:15 - Dukolm
Zklamu tě nejde v boxu aktualit se odkazují diskuze a články tam nedostanu tak jednoduše nejednoduší metoda je tam při zveřejnění napsat první příspěvek do diskuze. Pro nightfall už s tím počítám
5.4.2015 21:54 - Dukolm
Jen takový návrh featury pro Nightfall co mě nějak napadla.

Co takhle pod článkem mít tlačítka
přečteno - odznačí článek (alternativa za aktuální odznačení při otevření)
uložit do oblíbených (nebo jak to nazvat) - kdy si ten článek člověk uloží do oblíbených
5.4.2015 22:01 - Gurney
Dukolm píše:
přečteno - odznačí článek (alternativa za aktuální odznačení při otevření)

Tohle jsme řešili, že nechceme - je to taková lehká podlost, ale jediný způsob jak dosáhnout toho, aby článek přestal svítit by mělo být si ho otevřít a tedy alespoň mimoděk prolétnout očima úvod.

EDIT: což bude jako vedlejší efekt nadhodnocovat počet lidí, co stránku s článkem navšítivili, ale nemyslím si že to vadí. Naopak by to spíš mohlo ještě víc motivovat lidi k psaní, zvlášť když budeme mít to veřejné počítadlo pro počet zobrazení článku

Uložit do oblíbených by tam být teoreticky mohlo, ale zas bych na druhou stranu tímhle tlačítkem možná nezapráskával titulní stránku, stejně tohle tlačítko bude (nebo někdo přišel s něčím lepším ?) u článku samotného - logicky budeš něco do oblíbených dávat až po přečtění.

Užitečnější by bylo na první stránce něco jako "označit jako nepřečtené", což by ti ho nechalo v boxu aktualit dokud článek neodznačíš. Vím že u diskuzí už jsme tohle řešili.
5.4.2015 23:55 - sirien
Gurney píše:
sirien: Awesome, už jsem přelouskal GUNSHOE a vypadá to fakt výborně, hlavně když chceš rozjet hru a potřebuješ nějaké rychlé shrnutí pro hráče.

Díky.

Každopádně pro redakční záležitosti nám Dukolm už vytvořil separátní skrytou diskusi: Grey Council. (Abysme nepatlali dohromady redakční věci s Nightfall designem)


Dukolm: point chápu a bylo by to teoreticky cool že by to započítalo až lidi co se dočtou (nebo aspoň doscrollujou) až na konec, ale bojím se, že by to asi nefungovalo, protože by na to hafo lidí nekliklo (že jim článek svítí by je nerušilo).

Spíš kdyby byl nějaký způsob jak automaticky detekovat, že se proscrollovali až na konec nebo něco co bude měřit, jestli mají článek otevřený nějakou dobu (třeba počet znaků / X sekund) ale nevím, jestli to stojí za to - aktuálně dohodnutý koncept dvou hodnot otevřeno reglími uživateli / otevřeno podle unique IP by podle mě měl být dostatečný. Asi.


Uložit do oblíbených už máme - záložky. Každopádně udělat nějaké vizuálně jasnější tlačítko nemusí být na škodu.
9.4.2015 23:20 - sirien
Noirův ban odhalil některé... nedostatky postupů, které tu používáme.

Doteď jsme razili Alnagovu doktrínu minimálního moderování s maximálními důsledky a protože se to doteď týkalo jen Rytířů Pomsty (Fritzs) nebo v podstatě outsiderů (Merlkir), tak to nebyl problém a fungovalo všechno vpohodě.

Noir byl odlišný případ. Byla to - poprvé v historii Kostky vůbec - naše čistě interní kauza bez souvislosti s vnějším internetem a týkala se našeho aktivního uživatele. A bohužel náš dosavadní systém poněkud... narazil. A teď nemluvím o komunitním dopadu celé věci, který ještě bude mít určitě dohru a budeme se s tím muset nějak srovnat (a víc hodím do Grey Councilu), ale čistě o technických problémech, které s věcí souvisely/souvisejí:

problém 1 - samotný proces banování

1.1 - Kostka neumí zablokovat uživatelský účet (to se hacklo změnou hesla k účtu a smazání recovery mailu, ale je to řešení ohnuté přes koleno).

1.2 - Kostka umí vypsat IP log řazený dle IP i dle uživatele, ale už s ním neumí nic udělat. Zabanovat noira na IP byla asi půlhodinová práce papírovacího průchodu IP adresami přes ctr+F, porovnáními s ostatními uživateli a následného manuálního odstřelování jednotlivých adres a rozsahů. To je dost insane - jediný překlep a člověk odstřelí půlku internetu.

problém 2 - collateral damage na jiné uživatele

Bohužel, sestřelení noira ukázalo fatální chybu v celém procesu. Zabanování člověka který je živou součástí naší komunity má brutální dopad na ostatní ve věci nevinné a nezainteresované uživatele, kteří patří do stejných herních skupin. V noirově případě se to týká třeba Almiho a všech jeho hráčů, kteří s noirovým banem budou nejspíš nuceni přejít na jinou platformu pro organizaci své skupiny.

Vzhledem k tomu, že chceme v budoucnu komunitní sekci ještě víc podporovat, tohle je problém.



Ohledně problému 1

Bylo by cool, kdyby existoval nástroj který po výběru uživatele zobrazí IP z nichž přispívá, počet postů které z ní odeslal a rovnou u nich (v dalším sloupci) zobrazil další uživatele co danou IP někdy využili (a kolikrát).

Vedle každé takové IP by byla možnost jí zabanovat jediným kliknutím (nebo zaškrtávátkem a následně tlačítkem "ban all marked", popř. tam do nějakého pole rovnou u toho zadat rozsahy.

Dál by měl existovat button co zablokuje účet (rozsah blokace by závisel na politice kterou přijmeme - viz Grey Council)


Ohledně problému 2

Tohle je složitější. Technicky... by asi bylo ideální banovat po levelech. Tj. mít možnost rozdělit bany na hlavní Kostku a na Skupiny (a možná i blogy?)

Tohle je dost tricky, protože si nedokážu představit jaké peklo to vyvolá v kaskádě příčin a důsledků zdrojáku. Např. co se stane, když zabanuju tutéž IP u dvou různých uživatelů a každému z nich budu chtít ty bany rozložit jinak?

A bez blokace IP bany nemají moc smysl (ono i tak se dají obejít, ale je to hroznej opruz).
10.4.2015 00:25 - Dukolm
problém 1: princip api pro banování se určitě bude měnit hlavně v návaznosti na změny v problému 2

problém 2:
souhlasím zde bych to viděl na dvě oddělené části

Uživatel:
  • 1 lvl - povoleny jen PM, přistup jen do skupin kde je členem, blogy(zde by se muselo nějak vytvořit něco jako povolení(pro ty s banem)/zakázání(pro lokální omezení) uživatelů
  • 2 lvl - zablokování učtu v plném rozsahu
IP:
  • 1 lvl - blokace registrace a psaní povoleno jen z přihlášených účtů
  • 2 lvl - jen možnost číst
  • 3 lvl - poslední možnost totálně zablokuje kostku
10.4.2015 00:54 - sirien
pravda, můžeme spárovat IP ban s blokacemi účtů a tím umožnit login, po kterém se omezení zruší, to je dobré řešení.

Nechal bych to otevřené zatím podle toho jak se dohodneme vedle na politice věci.
13.4.2015 22:43 - Dukolm
jen rychlá myšlenka k diskuzi rozhodně bych v nové verzi měl někde hodně navrchu přístup k překladům a článkům pravidla v kostce.
13.4.2015 23:14 - sirien
S tím se počítá. Když mrkneš do návrhu v záhlaví tak "Pravidla a překlady" jsou hned první ouško a návrh jeho vnitřku počítá s tím že na vrchu budou protekčně "překlady" "systémy v Kostce" a "recenze"
12.5.2015 17:40 - Dukolm
trošku jsem uvažoval nad rozložením hlavičky, co říkáte na to mít vyhledávání takhle nahoře?

12.5.2015 18:36 - sirien
Jo, asi by to šlo. Jen bych to možná nedělal tak masivní - to logo bych asi trochu zvětšil a odsunul ten search box doprava blíž k login panelu (obecně preferuju spíš asymetričtější design)

Každopádně ten login bych do úvodní stránky nedával - nechal bych tam standardní Home se streamem novinek článků.

Ještě mě napadlo vyhodit Filtr klíčů k Search boxu, ale asi to je blbej nápad.
12.5.2015 18:47 - Dukolm
No posílal jsem to hlavně kuli vršku, je to jen pracovní šablona, kde mám schovaný ten formulář, který povodně byl jinde. ¨

EDIT: Je to moje pracovní šablona pro vývoj. Typografii a grafiku moc neřešte spíš to rozložení věcí ve stránce.
12.5.2015 18:56 - Dukolm
No velikost loga je asi připomínka na místě já jsem spíše příznivcem toho když mi moc neubírá ze stránky svojí velikostí.
12.5.2015 21:37 - sirien
ani mi nejde tak moc o velikost do vejšky jako spíš do šířky. A ani ne tak o logo jako o to vyhledávání - prostě nejsem fanoušek giga-search boxu uprostřed záhlaví. Ta pozice nahoře je ok, ale radši bych ho dal decentrovanej. Ale to je asi grafickej detail - obecně asi lepší držet to nahoře a mít záhlaví co nejtenčí co do vejšky...
12.5.2015 21:58 - Dukolm
No to by asi šlo to dát trochu na bok nebo to prohodit s uživatelským blokem přihlásit/registrovat
12.5.2015 22:39 - sirien
dát trochu na bok je ok. Prohození by pro mě moc nepomohlo - já nemám rád nic přímo na středové ose :D Navíc login panel napravo nahoře je docela standard.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.069648027420044 secREMOTE_IP: 18.222.240.21