Jsou zrušeny vícenásobné útoky. Postavy nadále mají základní útočné bonusy ve výši odpovídající jejím povoláním a úrovni. Po určení výsledné velikosti útoku podle níže uvedených postupů se číslo porovná s obranou protivníka.Pokud je útok vyšší, zasáhl, a tím pádem se k němu přičítá oprava za velikost zbraně (dále jen "zranění").
Obránce má zase možnost připočíst v tomto okamžiku ke své výsledné obraně třídu zbroje nebo jinou dodatečnou ochranu, má-li nějakou. Výsledný rozdíl útoku + zranění a obrany + třída zbroje udává počet životů, které obránce daným útokem ztratil.
Boj nablízko
Útok: útočný bonus + Sil + klasické bonusy + 3k6
Zranění: velikost (síla) zbraně + klasické bonusy
- klasické bonusy do zranění = především odbornosti
- kouzelné bonusy do zranění jen u zbraní proti určitému tvoru
- mistrovská zbraň => +1 zranění nebo útok
- kouzelná zbraň => +X útok/+zranění
- obouručně držená zbraň => + 1/2 Sil do zranění
Typ zbraně | Síla zbraně |
---|
Lehká | 2 |
Střední | 4 |
Těžká (Velká) | 6 |
Boj na dálku
Útok: útočný bonus + Obr + klasické bonusy + 3k6;
- při střelbě si cíl nepočítá obranný bonus!
Zranění: síla zbraně + klasické bonusy
Obrana a zbroje
Obrana: obranný bonus + Obr + štít/kryt + klasické bonusy + 3k6
Třída zbroje: zbrojové bonusy + klasické bonusy
Typ zbroje | Zbrojový bonus |
---|
lehká | +2 |
střední | +5 |
těžká | +8 |