Chápu, co se pokouší vzít z Amberu (rovněž chápu, proč se to s knížek dostalo do rpg), ale nějak se mi nedaří to aplikovat na PbA. Jaké jsou tam tedy úrovně mezi kterými se nehází, ale rovnou se aplikuje výsledek? Má to brát podle archetypů postav, třeba v AW - brainer dycky bude vědět nejvíc o wierdu a všichni ostatní jsou až za ním? Podle situace - malý gang vs jedinec se nebude nikdy házet, když příjde na boj, protože jedinec dycky pohraje? Podle atributů - hot 2 vždycky porazí hot 1 ve vyjednávání?
A kde jste vzali ten GM modifikátor +/-3? Nic takového si třeba z AW neuvědomuju, že by měl MC takové pravomoci.
Ad Jerson: Ta kritika by patřila k Amberu a ne sem, ne?
Jen tedy z popisu předpokládám, že se v Ameru nehází kostkama, ale jen se porovnávají čísla. Ale nečekám úplně (vzhledem k tomu popisu dál), že by se jen porovnávali atributy postav. Ty atributy se modifikují o různé akce, které se stali před samotným střetem. Postavy, které mají boj 44 a 45 vyjadřují papírové šance, pokud by bojovali za nijak neovlivněných, což se snad nikdy nestane... Naopak podle toho, kdo posbírá kolik modifikátorů, pak ten boj dopadne. Kdyby nikdo neudělal před bojem nic, tak prostě prohraje ten papírově slabší. To snad není tak neuvěřitelné (aspoň v rpg systému bez náhody - hodu kostek), ne?