Dělali jsme si s Markym další test 1:1 souboje na Šedé pláni, tentokrát ve Fate (překvapivě, v této diskusi)
Nemám teď manu na to abych sem psal nějakou hlubší analýzu, ale celkově mi přišlo, že to Fate ustál líp, než sem čekal. Fakticky mě to bavilo cca stejně, resp. bavilo mě to o to míň, o co to bylo delší.
Delší než v DrDII to bylo, protože v DrDII se všechno táhne z vlastních zdrojů (ve Fate stres a následky), zatímco Fate toho dost přesměroval na vnější zdroje (boosty a volná vyvolání - v DrDII výhody, ale ty tam sou o hodně řidší a mají o dost menší systémovou váhu), takže ta systémová protekce kterou oba systémy PCčkám dávají v podobě značně zvýšené odolnosti byla ve Fate cítit o hodně víc.
Osobně mi místy hodně chyběly lepší popisy (testovali sme zas jen online na chatu), zejména v momentech, kdy výsledkem akcí bylo propálení "vnějších" zdrojů (boosty a volná vyvolání) bez efektu na zdroje samotných postav (stres, následky).
V 1:1 se ze systémové taktiky dost vytratilo (občas bylo snadné dopočítat, jak moc se vyplatí škrtnout volné vyvolání nebo stres, popř. bylo snazší odhadnout jak velkej gamble je vykrátit nebo nevykrátit zdroje v daný moment a následky byly "zadara", protože nás samozřejmě nezajímalo, co s těmi postavami bude dál), což v živé hře kde se může situace měnit i vlivem dalších postav a kde vás následky bolí i po konci scény samozřejmě neplatí.
Zatímco DrDII táhlo věci gradací permanentně nahoru, Fate projevil (dle mého očekávání) svůj profil průběžných "ups and downs", které se po zužitkování (zásahu následků) minimálně z části zresetují. Celá scéna měla z mého pohledu zhruba tři postupné pasáže.
- V první Marky dostal drive a způsobil mi docela zčerstva drobný následek.
- V druhé sem Markyho zatlačil a pomocí Fate spirály smrti sem si držel převahu, ale faktický získ byl spíš menší (Marky to prožral stresama) - věci se následně opět relativně resetli, jen Marky měl o ty stresy míň
- Ve třetí fázi věci poměrně vygradovaly a mě se podařilo roztočit spirálu smrti fakt pořádně a začal sem se probíjet Markymu do následků.
...tam jsme věci skončili, protože po celé té hře už z Fate nebylo moc co dalšího ukázat a stav věcí byl poměrně zřejmý (já měl drobnej následek, ale plnej stres - Marky byl bez stresu a měl v tahu drobnej a mírnej následek)
Ještě si asi najdu čas to projít znovu a sepsat to podrobnějc (výše uvedené tak můžu ještě změnit, teď sem to sepsal jen tak z dojmů a paměti)
_______________________________________________
Testové postavy byly postavené jako přibližná zrcadla těch co jsme použili v DrDII - tzn. měly shodné skilly (což se docela projevilo na trochu stereotypnějším průběhu věcí) a lišily se v aspektech (ty ale byly udělané tak, aby měly u obou postav cca obdobnou využitelnost), tricích a vybavení (které se hrálo podle pravidel později zveřejněných
zde):
Společný základ:
+4: Boj
+3: Atletika, Kondice
+2: Pozornost, Provokace, Vůle
+1:
nějaké nezajímavé nesmysly
FS: [1] [2] [3] [4]
MS: [1] [2] [3]
[Drobný 2] [Mírný 4] [Vážný 6]
Markyho postava:
HC: *Chrabrý rytíř
T: *Nezabíjím, když nemusím
A: *Říkají mu sršeň
Triky:
- Boj +2 CA a A pro "skirmish" (boj proti lidským nepřátelům, žádné klinčové rvačky ani boje s monstry)
- Boj při boji mečem převrací SwS z D do situačního aspektu s volným vyvoláním
- Akrobacie +2 O a CA pro manévrování v boji
Vybavení:
- Zbroj:2 (obdržený zásah sníží o 2 posuny)
- Štít (pasivní obrana 2, +1 k D Bojem)
- Krátký meč (při SwS na A Bojem přinutí přijmout následek. Remíza na D přihraje boost Markymu)
Sirienova postava:
HC: *Protřelý žoldák
T: *Bez rizika není zisk
A: *Čekají mě hezčí ženy než Smrt
Triky:
- Boj +2 CA a D s dlouhou zbraní na close (poté, co protivník překoná vzdálenost, viz níže)
- V close combat ignoruje 2 body zbroje
- Dokáže používat a vrhat dýky, aniž by ztratil kontrolu nad dlouhou zbraní
Vybavení:
- Zbroj:2 (...)
- Kopí (Zbraň:1 - úspěšný zásah +1 posun, +1 k D Bojem, Marky nemůže zaútočit, dokud neuspěje v CA na nějakou formu přiblížení)
__________________________________________
jen sem si zatim spočítal hody a jen tak for fun (čistej počet):
Marky:
(inka 0, +3)
1x - +3
3x - +2
3x - +1
10x - 0
4x - -1
4x - -2
5x - -3
Sirien:
(inka 0, 0)
1x - +3
4x - +2
4x - +1
11x - 0
5x - -1
3x - -2
1x - -3
(jo, jeden hod mi někde v logu utek...)
fun fact: Markymu trvalo 11 hodů, aby hodil kladnou hodnotu (a to jen +1).
zajímavost: ...i přesto Marky na začátku dostal převahu a způsobil 1. následek
Samozřejmě to moc neříká, když není přehled toho jak sme házeli konkrétně proti sobě.