jonka: v podstatě ano
Píše:
Klíče
K zvyšování schopností používají postavy klíče. Jsou pro tento účel základním nástrojem ve hře a představují cíle, emocionální pouta nebo přísahy postav. Aktivováním těchto klíčů, jejich vkládáním do hry získává postava zkušenostní body (XP), za které následně zvyšuje hodnocení svých zásob zdrojů a schopností, nebo se učí nová Tajemství či získává další Klíče.
Pro lepší osvětlení poslouží opět příklad
Klíč Svědomí
Tvá postava má slabost pro slabší. Získáš 1 body XP pokaždé, když tvá postava pomůže někomu, kdo si nemůže pomoci sám. 2 body XP získáš, kdykoliv tvá postava vystoupí na obranu někoho, kdo se nemůže bránit sám. 5 bodů XP si připiš pokaždé, když tvá postava podpoří někoho v nepříznivé situaci a změní jeho život tak, že si bude umět pomoci sám. Vykoupení: Ignoruj žádost o pomoc.
Vykoupení ukázané v předchozím příkladě je zvláštností klíčů. Kdykoliv postava provede akci popsanou ve Vykoupení, může si hráč, avšak nemusí, vymazat příslušný Klíč a získat zpět 10 XP. Jednou vykoupený klíč již postava nemůže nikdy získat.
Na rozdíl od Tajemství, počet Klíčů, kterými může postava najednou disponovat je omezen. Žádná postava nemůže mít víc než 5 Klíčů najednou.