alef0 píše:
Pozor, ak sa naučíš teóriu, neznamená to, že napíšeš dobrú knihu ... Ale ak si ich prečítaš, aspoň získaš nejaký pochop o základných štruktúrach, vzoroch. Niečo zahodíš, niečo si necháš, ale aspoň máš rozhľad.
Dobré dielo = vzory nápad talent.
Tohle je tvrzení, které zastánci názoru "teorie především" neustále opakují, i když je to nesmysl.
Teorie v jakémkoliv oboru je ti úplně k ničemu bez praxe, jen z teorie nic nepochopíš. Teorie pomává utřídit už získané poznatky, najít v nich nějaké vzory a zákonitosti - nepomůže ti při aklikaci těchto zákonitostí a vzorců do praxe, když nemáš zkušenost s praxí.
Tedy rozhled v RPG získáš poté, co si zahraješ dostatečné množství RPGček. Teorie ti může pomoct ujasnit si některé pojmy v debatě s jiným člověkem, který toho má nahráno také dost, ale nikoliv ty samé hry. Pak se vám budou hodit nějaké styčné body, nějaké definice pojmů, které budete chápat podobně, protože za nimi uvidíte mechaniky a postupy, které máte zažité.
V rovnici o dobrém díle ti rozhodně chybí zkušenost - samotné vzory nestačí, a ani nápad, ani talent nedokážou chybějící reálné zkušenosti suplovat (jak ostatně mnoho tvůrců ukazuje).