Sadako: K tomuhle je asi potřeba kontext.
Matt Colville má
youtube kanál, kde dává rady k vedení hry a cílil ho hlavně na potenciální vypravěče. Postupně nabíral na popularitě a lidi na něj začali odkazovat případné nováčky. Když už byl ten kanál fakt hodně populární, tak Matt Coville se svými přáteli udělal kickstarter, kde byly dva hlavní produkty: DnD sourcebook Strongholds and Followers a streamování hraní DnD.
Další dobrej příklad je
Critical Role, což je od začátku streamované hraní, které si taky vybudovalo slušnou popularitu a nedávno taky rozjeli něco na kickstarteru. A je to opět kanál, na kterej hráči DnD odkazují nehráče, aby se podívali, jak se to DnD vlastně hraje. Nejspíš to funguje, protože jedna z hráček, kterou jsme nedávno přibíral do hry, se hlásila s tím, že kouká na Critical Role a chtěl by si to vyzkoušet.
Čili úplně nesmyslné to není. Je samozřejmě otázka, jesti to bude fungovat i v opačném pořadí - tedy nejdřív kickstarter a pak až vlastní streamování. To je dost ošemetnej postup, úspěšné kickstartery obvykle dělaj týmy, které už jsou známé a populární, protože už nějakej čas něco úspěšného produkují. Na druhou stranu lidi jako Matt Colville a Matt Mercer už trochu prošlapali cestu, takže třeba to zafunguje (respektive očividně to zafungovalo, jen je možná cílová částka nasazená moc vysoko).