Nehodlám dohledávat zpětně kdo se to ptal (Loki?), ale odpověď na otázku
proč lidé chtějí vidět cizí roleplaying je (aspoň za mě) následující:
Pokud se na něco jako jsou Krotitelé dívám, tak se na to nedívám kvůli produkci nebo kvůli obrázkům nebo tak něco - dívám se na to kvůli
příběhu a příběh je vždycky o
postavách*. Roleplaying který mi hráč dá je moje jediné skutečné pojítko s onou postavou - rozhodnutí která za ní dělá nestačí, protože kdekdo může dělat kdeco kvůli čemukoliv - roleplaying je to, co mi předává motivace, emoce atp. a dá mi vodítka k tomu abych si tu postavu představil. Teprve když si tu postavu představím, tak dostanu její příběh - co se jí dělo, proč, jak, jak na to reagovala, co to pro ní znamenalo. Bez roleplayingu nedostanu příběh - dostanu jen sled nějakých gaming událostí, což rozhodně není to, pro co sem si přišel.
Jedna zábavná věc je, že já ve skutečnosti nepotřebuju high-class acting roleplaying, protože hráč není přímo postava, hráč je "reprezentace" postavy. Zatímco ve filmu nebo divadle herec je postava a hercův herecký projev je přímo projev postavy, tak u RPG postava existuje v mojí fantasii - hráč má nějaký projev a já si tento překládám do projevu oné postavy. Rozdíl o němž mluvím jednoduše: Peter Dinklage ('Tyrion') by ve filmu prostě nemohl hrát Conana**, Schwarzenneger by fakt nemoh hrát Tyriona. U RPG mi to je jedno - kdyby Dinkage hrál dvoumetrovýho barbarskýho hrdinu, tak si jeho roleplaying klidně "přeložim" a ve své fantazii podle toho "uvidim" chování dvoumetrového barbara.
Tzn. já ve skutečnosti nepotřebuju perfektní roleplaying, ale dostatečně názornej a čitelnej roleplaying (larpeři by možná řekli "hranej navenek"). Pokud to má hereckou kvalitu, tak to je bonus navíc, ale ne nutnost. A
tady u mě Krotitelé draků naráží - pokud hráči nejsou schopní vtisknout postavě nějaký příběhově/settingově/žánrově smysluplný roleplaying, který by ji zařadil do příběhu, tak to že to sou herci nemá žádnou přidanou hodnotu.
Pro porovnání - koukněte se jen na 20 minut nejspíš nijak moc dlouho připravované
Fate ukázky v Tabletop od 8:55 po 28:55. Uvědomte si, kolik reálného příběhového obsahu hráči za těch 20 minut odehráli - tj. co všechno se za tu dobu
skutečně stalo. Vemte si, jak dobře po těch 20 minutách znáte všechny jejich postavy. Co všechno ste se o nich věcně dozvěděli, co všechno víte o jejich charakteru, osobnosti... a pak si pusťte 20 minut celý rok připravovaných Krotitelů. A
pak se sem vraťte a řekněte mi, že máte dojem, že v Krotitelích byl nějaký roleplaying, že ste se dozvěděli něco o postavách nebo že se tam odehrál nějaký kus příběhu.
Já du mezitim zas brečet nad tim že z toho Fate neudělal Tabletop aspoň uzvřenou mini-kampaň, protože kdyby jo tak bych jim za ní zaplatil jen abych se na ní moh koukat a to mi normálně herní streamy nic neřikaj...
* kvasiintelektuální literární teoretici a "actually" hnidopiši mlčej, jejich názor teď nikoho nezajímá.
** možnost fakt hardcore CGI atp. ignorujme