Jezus píše:
Jako v zásadě s váma souhlasím, nicméně zrovna tohle je jednoduché upravit, pokud se to ve hře ukáže jako problém, není to nic zásadního, co by až tak bořilo hru. Pro někoho možná jo, ale drtivá většina skupin na to při "normální hře" prakticky nenarazí.
To se snadno řekne, ale dovedeš si to představit v reálu? Hráč si to přečte, udělá si hraničáře. Spočte si, že namaxovanou sílu a obratnost bude mít třeba na 3. nebo 6. úrovni. Takže spokojeně odehraje těch doporučovaných 21 sezení a pak si konečně pořídí reflexní luk. A pak konečně dojde k boji na velkou vzdálenost, on ho vítězoslavně vytáhne a sám rozstřílí oddíl nepřátel, nebo se rozhodne sejmout jejich velitele na nečekaně velkou vzdálenost.
Co udělá PJ, který je překvapený, protože to nečekal? "Najednou" hodí na obranu několik šestek (ehm, ehm), aby velitel přežil, nebo přidá podobné střelce, kteří začnou na velkou vzdálenost ostřelovat družinu. Každopádně souboj nějak dopadne, a PJ řekne "myslím, že bychom měli dostřely luků snížit, tak na třetinu, nebo přidat postihy."
Co udělá hráč, který šest úrovní tunil postavu a těšil se, až mu konečně tenhle build naskočí a bude moct hrál Legolase kříženého s Simo Häyhou?
Řekl bych to různě, ale "jednoduché upravit" ne - ne v této situaci.
A k pravidlům DH se standarně nebalí Jerson, aby řekl "mrkněte se na dostřel luků a nastavte si ho nějak rozumně - hej, ty, začínající PJji, to je tvoje odpovědnost."