PetrH: z toho, co píšeš, bych souhlasil silně s tím, že stylisticko-gramatická úroveň se mi na DH nelíbí. Je to podle mě složitější problém, protože sehnat někoho, kdo "umí psát" a zároveň "tomu rozumí" a ještě "se mu to chce dělat", je problém olbřímí.
Další myšlenky možná tolik nechytám, tak nevím, jestli souhlasím.
Konverze postav z DrD ... hmm, chápu, že to pro někoho je bariéra. Já bych preferoval si tu postavu vytvořit znova, ne ji převádět dle nějakého postupu z pravidel.
Log 1=0 píše:
Zohledňuješ to, že se hází menšími kostkami?
Asi nezohledňuje. Ale tak DrD mělo vždy oproti DnD větší vliv statů, vzhledem ke kostce. Zas tam máš menší rozptyl. Co mi přijde podstatné, je to, že se vliv statů na povolání (a tedy i rodové nerovnoměrnosti) oproti původnímu DrD snížil. nebo ne?
Tarfill píše:
Takže když si budu chtít udělat třeba trpaslíka nebo barbara kněze nebo zloděje, budu dost v nevýhodě, nehledě na jakoukoliv jinou kombinaci než obra válečníka apod.
hele, to by chtělo si to asi vyzkoušet, dojet postavama na 6. úroveň, aby se ukázala v reálů, v jak velké nevýhodě opravdu budeš. Přijde mi, že hodnocení od pohledu nemusí být správné.
ad meč - ve fantasy prostředí je to rozdělení mečů tradice už od dob prastarých verzí DnD. Nepovažoval jsem to za chybu tehdy, ani teď. jediné, co může být v takovém případě hloupé, když si narveš do pravidel hodně "různých mečů", ale je jedno, který pak postava má. To je pak zbytečné rozlišení. V DH mi tohle nevadí.
PetrH píše:
6) klerik -
imho družina nemusí mít ani klerika, ani kouzelníka.