Gurney píše:
Omlouvám se za komentář, viz výše.
ok, trochu mě teda mrzel ten pocit, že po mně tak usilovně jdeš :)
Colombo píše:
2. Na snipování konkrétních nepřátelských vojáků z opevnění to nevidím jinak než na obratnost.
a dělostřelec na pirátským korábu podle tebe taky potřebuje obratnost?
Jako chápu abstrakci pro potřeby hraní, ale zrovna střílení z děla (a to, cos uváděl za příklad mi přeci jen jako dělo přišlo, aspoň principem míření) bych řadil do kategorie Dovedností, které s primárními atributy postavy nesouvisí. Ne že bych nebyl schopen žít s tím, když to Obratnost bude, ale přijde mi to nešikovný. Pak je záběr toho atributu až moc širokej.
sirien píše:
akože jasně, nebyl by to Loki, aby neměl protipříklad
hele, ale chápeš, jak mě rozesmálo, když jsem četl ten rant na část pravidel, jejíž exaktním příkladem jsem si s postavou kdysi prošel? :)
tehdy mě to jako hráče chvíli štvalo, protože mi to přišlo otravný, omezující atd.
ale (fakt ale):
1. v samotné hře to dál nevadilo (měli jsme společnej cíl nejen pro začátek, ale i dál ... jak se z toho vymanit, jak mu to oplatit, atd, což se nám v mnoha dalších kampaních nepodařilo)
2. PJovi to hrozně usnadnilo práci a vzhledem k jeho tehdejším zkušenostem a schopnostem to celkem chápu ... pak jsem pod ním hrál i další kampaně, a většinou ten úvod zvládnul hůře než tenhle brutalistickej, přímočarej a klišoidní.
3. když bych se s tím setkával 2x ze 3 her, tak budu fakt votrávanej. ale zažít to za 30 let jednou, to zas tak nebolí ... a klišé jsou od toho, aby se jednou vyzkoušela
Ale jak jsem psal, FAKT si nemyslím, že je to nějak skvělej příklad do pravidel, zejména, když se to jen takhle hodí.
A ano, máš pravdu, jako obvykle hájím své tvrzení, že to zas není takovej jed, aby se to muselo před PJ tajit a nedat mu šanci se nad tím samostatně zamyslet a případně někdy v nějaké podobě použít
sirien píše:
Tohle je takovej dračákem vytvořenej chybnej úhel pohledu na pravidla, co se poněkud neprávem přenáší na DnD. Tady se zažilo, že i generic pravidla implikujou setting a to ve svém plném rozsahu,
A že z toho neviníš třeba i ADND. v tomhle se pravidla pro DrD a ADND nelišila ... lišilo se to, co za doplňky k tomu bylo. jen to není chybnej úhel pohledu dračákem vytvořenej, ale vytvořenej hráčema s omezeným rozhledem, kteří neměli přístup k materiálům odjinud a brali jen to, co bylo k dostání v češtině tady. To ale není vina "dračáku", to zas jako pardon. Mnoho hráčů přístup mělo a i jejich domácí světy pro Dračí doupě byly velmi odlišné od "standardní šedi".