Hlavně nemá Shadow pravdu. V Pevnosti před vydáním DrDII vycházela série článků, kde se filozofie některých věcí poodkrývala. (A ty články myslím visely i na webu DrD2). Ke konci byly v těch článcích dokonce ukázky (třeba z bestiáře tam byl tam jako příklad vodník).
A hlavně vyšla Pirátská verze, kde byl předveden základ pravidel včetně ukázek. Já se pro ten systém například z té Pirátské verze docela nadchl (přiznám se, že toho vodníka jsem před tím moc nechápal, jak jako má dělat všechno, co tam psali jako příklad "jak bojuje", když tam nebyl zároveň napsán žádný hod na "past" nebo DC :-D).
Pravidla mě tak po vydání nijak nezklamala. Bylo tam pár meh, ale v těch vedlejších věcech (třeba pasti) a samozřejmě ten bug se "zákopovou válkou" kvůli vyčerpání byl
dost nepříjemný - ale nový systém není nikdy úplně vyladěn. (Oproti tomu, v jakém stavu vyšlo DrD+ to byly "drobnosti").
Osobně mě mrzí spíš to, že nevyšla během prvního roku nějaká rozumná záplata na ty zásadní věci. Revidovaná verze to pak nejen opravila, ale i líp v příručkách vysvětlila, jak se to hraje (a třeba učesala magii, která byla popsána vždycky
na třech místech, což bylo "nešikovné"). Přišla ale už docela pozdě.