Píše:
Další úmyslně smazaný wall of text. Hlavně o absurditě TES (to byl opravdu špatný příklad:)
Absurdita zneužití Alchymie v TES je jedna věc. V TES alchymisti (a stejně tak všeljací mágové) ale běžně cestují, takže v tom to není příklad vůbec absurdní. Například onen alchymista v The White Phial procestoval celý svět aby našel onen alchymistický artefakt.
Tak samo, jakou motivaci má válečník aby šel cestoval? Jakou motivaci má zloděj? Co k čemu bude zloděj uprostřed lesa? Tam asi nikomu zlaťáky z měšce krást nebude. Takhle bychom se v tom mohli frfňat donekonečna.
Nepřijde mi nepatřičné mít družinu, mající tyto motivace:
Válečník, Zloděj a Alchymista se vypraví na draka:
- Válečník: Chci zabít draka co ohrožuje zdejší zemi a získat tím doživotní slávu!
- Alchymista: Chci získat šupiny z draka a zachytit dračí oheň!
- Zloděj: Chci získat poklad nahromaděný drakem!
Jakou roli tu má alchymista? Stejně tak se můžeš zeptat jakou roli by tu měl válečník či zloděj. Nebo kouzelník či kněz. Hromada povolání má nějaký průnik a alchymista by mohl lehce zastat pozici léčitele, damage dealera nebo specialisty s různými speciálními lektvary. Či rachejtle, bomby nebo golema.
IMHO v DrD by mi "dočasné lektvary" připadají jako dobrý způsob jak využít Vancian magic v DrD. Alchymista si může připravit X lektvarů/rachejtlí/bomb/jedů na úroveň ve stejné době jako si kouzelník dobíjí manu.
Pokud chceš mít takového alchymistu, co dokáže dočasné lektvary, a velice tradičního alchymistu se svou laboratoří, jednoduše to můžeš hodit na kvalitu ingrediencí a labáku. S pořádnou laboratoří dokážeš udělat více než s cestovním kitem. Čistota lektvarů a jejich trvání (i.e., zafixování magického efektu v konkrétním stavu) se dá jednodušeji udělat v labáku a s cestovním kitem na to prostě nebudeš mít nástroje/ingredience. Ale tahat sebou labák je nepraktické.
Podobně jako (jak sirien naznačil) nějaký biolog co odebírá vzorky bůhví odkud použije nějaký cestovní kit k okamžité identifikaci jedince/druhu z trusu, protože se ona DNA/chemické složení může dost změnit mezi tím co to sesbíráš a tím co to dojde do labáku. Jsou tu například dost cool kity na identifikaci bakteriálních společenství ve vodě nebo virů ve vzorku (vhodné když potřebuješ identifikovat konkrétní zdroj nákazy)
zde
Mimo to, takový alchymista se docela dobře může hodit i do relativně low-magic světů. To, jestli jede více na magický vliv bylin či někdo, kdo dokáže vytvořit střelný prach prakticky z čehokoliv, by vyžadovalo v podstatě jen přejmenování některých schopností/lektvarů a to je možná tak všechno. Takže i ve Středozemí, kde by se normální kouzelník asi nehodil, by mohl být potulný chemik co míchá jedy, léčivé nápoje a semtam namíchá nějaký ten střelný prach či dýmovnici. Asi nebude moc populární, protože tyhle věci jsou většinou spojeny spíše s Isengardem a Mordorem, ale což, o důvod více proč je potulný chemik.
A ostatně, všechny tyhle věci nějakým způsobem už v oDrD jsou, takže ani veliké "přeflufování" není potřeba, jen jsou zavaleny bordelem.