Asi chápu, co se snažíš říct, ale pozor na některé formulace.
Lethrendis píše:
Pokud mají ohlasy, pravděpodobně od více lidí, že je o jejich hru zájem, pak by bylo pro ně vypořádávání se s nekonečnými debatami tady nebo na RPGf čistou ztrátou času. To už psal Sirien.
Pozor, sirien nepsal "čistá ztráta času", jen že by se to nevyplatilo (špatný poměr vynoloženého času a získaných "vylepšení"). To není to samé. Získali by nejspíš designově "lepší" (čistčí, funkčnější, zajímavější) produkt. Ale prodeje by to nejspíš příliš nezvedlo. Nerozumná investice času. Nikoli však čistá ztráta.
Lethrendis píše:
Předpokládám, že když jsou autoři natolik fundovaní, že to dotáhli skoro do finále, asi o problému něco vědí, takže nevyžádané rady nepotřebují.
Chybný předpoklad. Že ví někdo dost na to, aby udělal funkční hru a vydal ji, neznamená nutně, že by se mu pár dobrých rad nemohlo hodit či dokonce, že by je nepotřeboval. (Končina by mohla vyprávět). A platí to zvláště o projektech, kde je malý tým.
Rady "nepotřebují" možná tak Wizardi, těm opravdu stačí feedback hráčů, ale to je jiná liga.
Nicméně to samozřejmě neznamená, že hra bez takových rad nemůže vzniknout a být na slušné úrovni. Že autor na takové rady musí mít čas apod. Jen to není samozřejmé a dáno tím, že ji někdo dotáhne do finiše.
Lethrendis píše:
kam nekonečný brainstorming a vypořádávání se se všemi připomínkami vede. Nikam.
Jistě. Proto je třeba nutno takové porady umět vést, dělat závěry, posouvat to... Opět, není to povinnost a naprosto chápu, že na to někdo nemá kapacitu (nebo skill).
Btw konstruktivní kritika a návrhy možných cest konkrétních mechanik či návrhů není brainstorming.