Kirael píše:
Jen jsem vyjádřil, že bych byl rád, kdyby se na 1.1 podívali lidi bez předsudků, ale trochu tuším, že u některých je ta averze už zakořeněná tak hluboko, že už jim je úplně jedno, co se opravilo a co ne.
Rád bych si pár věcí vyjasnil.
Když píšeš, že bys chtěl, aby se lidé dívali na DH1.1 bez předsudků a že "někteří" to nezvládnou, chápu to tak, že v tomto případě nemluvíš o mně. Názor na DH jsem si totiž udělal až po přečtení, a tedy předsudky (zakořeněný úsudek či názor, který není založen na spolehlivém poznání, ale na pouhém mínění či předpokladu) jsem rozhodně neměl.
Pokud jde o errata samotná, tak ta můj názor nemůžou změnit, protože jak tu napsal třeba Slaan3sh, jde hlavně o úpravu některých okrajových pravidel, přeformulování dalších a odstranění různých stylistických chyb, žádná zásadní změna v mechanice.
A protože podle mně má DH špatně fungující jádro systému, a největší problém je v tabulce určování náročností, která se nachází v Příručce Vypravěče, které se errata 1.1 vůbec netýkají, tak mi ani nedávají žádný důvod, abych názor na DH měnil.
Jinak tvůj výběr slov jako "averze" a "zakořeněná" působí dost silně tak, že pokud má někdo kritický názor, tak si ho udělal špatným způsobem. Nicméně nikoho jsi nejmenoval, a dokud to neuděláš, tak nebudu vztahovačný a budu si myslet, že se mně tvá slova netýkají. Na druhou stranu pokud jsi je (i) na mně mířil, tak to prosím napiš přímo.
Kirael píše:
Osobně bych tedy ve svém tažení tenhle problém, o kterém mluvíš taky řešil. Gnóm by dlouhý luk používat nemohl, popř. by se dělala speciální gnómí verze.
To jsou přesně ty změny, o kterých mluvím. Hráč gnóma by se najednou dozvěděl, že tyto zbraně nemůže používat. Mimochodem, co dosahy u ručních zbraní? Pokud má gnómské kopí půl metru na výšku místo dvou metrů, má pořád stejný dosah jako dvoumetrové lidské kopí? Nebo je vysouvací (a za stejnou cenu)? Co hobiti a trpaslíci?
Je to podobný typ problému, který se objevil se Stínu meče, ve kterém se parametry zbraní podle výšky přepočítávaly, a vycházely z toho pitomosti.
Píše:
Ovšem Hlídka měla za úkol odstranit "zbytečné" tabulky a čísla a tyhle drobnosti, které dokreslují uvěřitelnost, dle mého skromného názoru, neměla nikdy ambici řešit. Hra má být co nejjednodušší a rychlá.
Ambice na odstranění měla, ale reálně tvorbu těch tabulek přesunula na PJje. Pokud ti čtyřnásobná délka zbraně přijde jako "drobnost" a při hře takové věci nezohledňuješ, třeba v popisech, je to tvoje volba, ale moc to neřeší problém lidí, kteří ty popisy zohlednit chtějí. Reálně to znamená, že gnómové a jiné malé rasy jsou vlastně lidé se vším všudy, jen jejich "grafické vyjádření" je jiné.
Píše:
Já si plně uvědomuji, že existují lidé, kteří se vyžívají v číslech, dostřelu, nosnostech a miliónu dalších tabulek a je spousta super systémů, které jim poskytnou dobrý zážitek, ale Hlídka tohle být nemá a nikdy být neměla.
Můžeš mi říct, proč teď vytahuješ lidi vyžívající se v číslech a tabulkách? Protože já mluvím o lidech, kteří si v přiměřené míře užívají slovní popisy.
Na druhou stranu by bylo třeba hezké, kdyby jedna z mála tabulek, které v pravidlech jsou, obsahovala informace použitelné pro skutečnou hru. Myslím tím tabulku náročností, která obsahuje příklady činností, na které se ve hře háže jen výjimečně nebo vůbec (klidná jízd na koni), nebo příklady činností, pro které se používá úplně jiná mechanika, i když není nikde popsána (střelba při jízdě tryskem skrz nepřátelský tábor.)
Píše:
Já rozumím tomu, proč se ti to nelíbí, ale je to tvůj herní styl a nepovažuju to za chybu systému.
O můj herní styl nejde, protože DH nehraju a velmi pravděpodobně ani nebudu. Jde spíše o herní styl lidí, kteří DH hráli a testovali.
LokiB píše:
Jerson se pak v nemalé části kritiky zaměřuje na něco, co předmětem kritiky být nemá (tedy jestli nám nepříjde divné kritizovat třeba člověče nezlob se v tom, že je dost tupá zábava snažit se dostat paňáčka do domečku :)).
Loki, byl bych rád, když bys nesměšoval téma z Akademie (V DH nejsou mechaniky, které by PJje vedly nezávisle na jeho úsudku) s mou kritikou mechanik DH, jakou jsou třeba rozsahy schopností, hodů a náročností. Protože to první nekritizuju a ani to neuvádím jako chybu pravidel, zatímco to druhé ano.
Tronar píše:
anebo gnomi mechanici sestrojili kladkovy luk a v pravidlech se mu rika dlouhy, nebot ma pro potreby hry stejne parametry. :D
Jak jsem uvedl výše, cena je stejná? A co v případě jiných zbraní, od kuší po tyčové zbraně k mečům a sekerám, jak fungují, že mají v rukou půlmetrového tvora dosah dva nebo tři metry? A může si tedy člověk nechat vyrobit plnohodnotnou zbraň zmenšenou na čtvrtinové rozměry, třeba "kapesní" těžkou kuši?