Šaman píše:
Což v oDrD neplatilo a v DH to vypadá, že nejspíš taky ne.
Tak Kosťa říká, že tam je mechanika zlepšování, která snad umožní, aby byli oba také relativně stejně silní. Nikdo z nás tu mechaniku ale neviděl, takže těžko říc, jestli to tak bude.
Šaman píše:
Třeba u kouzelníka to může ovlivit počet kouzel (ale realitvně málo, nemáš jich půlku než jiný kouzelník stejné úrovně), neovlivňuje to šanci na seslání (seslání je automaticky úspěšné)
To je velký posun od starých edic ... kde se autoři DnD poučili, že to jejich hráči rádi nemají (i když jak jsem ukazoval na SW, tak neplatí, že by to obecně hráči nesnášeli ... v SW kouzlí velké množství postav .... ovšem zásadní rozdíl může být, že u class and level systému jsi prostě "kouzelník" přímo definicí, kdežto u skill based už nemusí být vnímána schopnost kouzlit jako ta "zásadní určující". tam pak závisí na tom, jak jsi ten skill zainvestuješ, a tím se definuješ. Klidně může být kouzelník-amatér, kterému selže každé třetí kouzlo. (d4 ve skillu)