Loki: Zrovna tvoje sjednocování procent (10% s 0% a 90% se 100%) není vůbec založeno na pravdě.
Jednak je psychicky velký rozdíl mezi něčím, co je prostě objektivně nemožné, a něčím, co možné je, ale je hodně malá šance na úspěch. To víš, že se budu snažit dělat I hody, na které mám malou šanci na úspěch. Jsem dobrodruh, tak prostě riskuju, zejména pokud vím, že mám kompetentního GMa co chápe "Failing forward". A zejména, pokud jde o nějakou zásadní překážku. Musí-li naše družina zdolat skálu a já jsem jediný, kdo by ji v tom brzdil, samozřejmě že si hodím s ní. Ty to máš možná jinak, ale obecně to neplatí.
A druhak docela ignoruješ hry, kde jsou takové hody docela běžné. Třeba v klasickém DnD je díky svému D20 systému hodů docela časté, že na některé hody je relativně malá šance. Ostatně není vůbec ojedinělé, že některé hody jde Jen critnout. A také je docela časté, že hráčská postava je už tak dobře vytrénovaná a zakovaná ve zbroji, že někteří nepřátelé ji můžou zranit také pouze critem. Proč se pak tedy vůbec hází, když by to bylo vlastně úplně jedno (navíc 10% je pořád víc, než šance na hození 20)? Si ještě stále pamatuji, jak jsem hrál v GURPSech hodně namachrovaného samuraje, co měl prakticky všechny body v šermu, a jediná šance, jak by mě mohl někdo v souboji poradit, byla kdybych hodil kritický neúspěch. Šance mizivá. A stejně jsem to na potvoru hodil a byla z toho docela ikonická scéna. Takže ty máš možná jinou zkušenost, třeba jste to hrávali jinak, ale obecně to prostě neplatí.