Log 1=0 píše:
...
Nevím co pro tebe znamená, že je to ještě DnD a už ne, nicméně nemusíš nutně hrát s jinými rasami než jsou v PHB, nemusíš hrát s jiným setem kouzel apod. Stačí, když tvé postavy z nějakého důvodu budou moci strávit dlouhou dobu pod hladinou. To je ve hře, kde se to hemží magickými předměty a magií vůbec, není vůbec nemožné. Několik mořských dobrodružství máš např. v Ghost of Saltmarsh. Nevím kolik přesně se toho odehrává pod hladinou, každopádně nevidím důvod, proč by to nešlo.
Ten popis dveří, který jsem sem dal byl takový, aby demonstroval to, jaké zhruba myslím dveře. Bylo to důležité pro tuto diskuzi (tj. tloušťka dřeva X má Y HP), ve hře by byl jiný, takový, jak ho budou vnímat postavy. Tedy dost podobné tomu, jak píšeš ty.
A pokud posílení prostředí zvedneš vše v něm, tak to DC bude odpovídat DC v neposíleném prostředí. Proto se tam neprojeví posílené postavy jako posílené. A pokud bys prostředí DC neměnil adekvátně s posílením postav, pak bys dělal právě tu úpravu prostředí, o které jsem na začátku mluvil, když jsem psal, že by fyzika prostředí musela zůstat pozadu, aby posílené postavy mohly vyniknout (ne jen ty silnější z posílených, ale i ty slabší).
Ano, Lois je posílená obyč ženská a měla by tak potkávat posílené teroristy. Pokud potká slabší, nebudou odpovídat power levelu prostředí a pro tuto debatu jsou irelevantní.
Ano, náročnost proplížení se kolem skupiny určuji ze základu, kterým je např. obtížnost proplížení se kolem jednoho. Ta je v pravidlech určena, stejně jako obtížnost ostatních věcí ve hře. Díky tomu jsou jejich obtížnosti ve vztahu. Pak můžeš tedy třeba říct, že "přeskočit tuhle propast je stejně těžké, jako vylézt po této stěně nebo otevřít paklíčem tento zámek." Na základě toho fungují v pravidlech různé příklady, aby si pod čísly dokázali hráči něco konkrétního představit, ať je to příklad u atributu, dovednosti nebo čehokoliv jiného.
V tomto směru si nemyslím, že k tomu určování přistupujeme kdo ví jak odlišně.
Pokud jde o tvůj příklad s tyčí, tak já rozumím tomu, jak bys chtěl posilovat hodnoty ve hře. To, co mi nesedí je to, na co všechno bys chtěl "tyč" použít a na co ne.
Hráčské postavy mohou být ve hře na začátku naprosto kdekoliv v silovém spektru prostředí, kde hrají. Mohou být oproti průměru ubožáci, mohou být na jeho úrovni i vysoko nad ním. Každá z těch možností je naprosto v pořádku a záleží jen na tom, jakou hru (a styl atd.) chceš hrát.
Nevím, myslím si, že máš poměrně úzkou představu o tom, k čemu všemu je DnD určeno. Ale tak to je věc každého jednoho hráče.
Corny píše:
...
Jen malá poznámka k tomu tvaru kola - já přece netvrdím, že kolo není kulaté, jen že jsou různé druhy kol, a že se všemi se dá jezdit.
Jerson píše:
...
Ano, ty neúspěchy se dají řešit různě. Malé děti ale mají tendence tyto věci prožívat jinak než ty dospělejší. A mnohdy stačí, aby se jim nedostalo toho, co chtějí nebo tak jak chtějí a je oheň na střeše. A klidně může jít o naprosto stejného plyšáka, jako je ten vedle, kterého ale to dítě chce.
A DH je doporučená od 9 let, což už je věk, kdy se s něčím takovým často nepotkáš a ty tebou zmiňované metody mají daleko větší šanci na úspěch. Stejně tak to je ale věk, když už to dítě nějaký ten neúspěch zvládne strávit a dokonce si ho užít.
Čili na věku hráčů záleží poměrně dost.
A to, že začátek hry trvá dlouho... no, PJ by měl mít aspoň trochu představu jak pravidla fungují. Na to zdaleka nemusí mít nastudované obě knihy od desek k deskám, ale stačí mu toho poměrně málo. Pravidla jsou v podstatě jen v příručce pro hráče a to na pár stránek hráče a v příručce pro vypravěče jsou pak obtížnosti, bestie a podobně, což lze ale snadno případně dohledat pomocí záložky, než se to dostane danému člověku do krve. Něco načtení to ale samozřejmě chce. Mnoho hráčů ale bude nejspíš dost pravděpodobně číst většinu nebo vše, než se pustí do hry. Rozhodně pomůže, když už PJ bude o něco zkušenější.
Tvorba postavy je tam možná dělat velmi zjednodušeně nebo si vzít prostě některou z předpřipravených postav a začít hrát. Ta zjednodušená příprava postavy je otázkou několika málo minut (do 15 min určitě). Samozřejmě, pokud se někdo chce v pravidlech přehrabovat a kochat se obrázky nebo třeba porovnávat čísla, tak mu to zabere déle. Řekl bych, že to bude případ těch děcek z tohoto příkladu. Malá děcka moc nevydrží delší dobu dělat něco, co je nebaví, notabene 2 hodiny.